UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Toyota Corolla 12 generacji, która wejdzie na rynek w 2019 roku, będzie dostępna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan (jak do tej pory), ale także hatchback i kombi (Touring Sports). Odmiana Touring Sports zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.

Nabywcy nowej Corolli będą mogli wybierać spośród dwóch wariantów napędów hybrydowych. Pierwszy z nich to znany z Priusa czwartej generacji oraz modelu  C-HR układ o mocy 122 KM z silnikiem 1,8 l. Drugi to zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 180 KM. Tym samym wraz z Corollą Toyota wprowadza strategię dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy w europejskich modelach.

System hybrydowy 4 generacji opiera się na silniku benzynowym 1,8 l o mocy 98 KM (72 kW) oraz 142 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy 72 KM (53 kW) i momencie obrotowym 163 Nm, dostępnym w pełnym zakresie prędkości.

Jak informuje Toyota, wariant z silnikiem 2,0 l wyróżnia się wyższym komfortem oraz lepszą dynamiką jazdy. Napęd ten rozwija moc 180 KM (132 kW) i 192 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest bateriami niklowo-wodorkowymi. Prędkość maksymalną uzyskiwaną w trybie czysto elektrycznym zwiększono do ponad 115 km/h.

Nowa Corolla została oparta na platformie GA-C z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu. W konsekwencji samochód ma o 10 mm niżej położony środek ciężkości oraz nadwozie sztywniejsze o 60%.

Toyota na całym świecie sprzedała jak do tej pory 12 mln hybryd, w tym 2 mln w Europie.

 

toyotanews.eu, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA