UDOSTĘPNIJ

Na dzisiejszej konferencji prasowej w Tokio, Toyota Motor poinformowała, że zainwestuje 4 biliony jenów (35 miliardów dolarów) w stworzenie linii 30 pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym (BEV) do 2030 r. Tym samym jeden z największych na świecie producentów samochodów chce podbić rosnący rynek pojazdów bezemisyjnych.

Zadeklarowane 4 bilony jenów byłaby częścią większej inwestycji o wartości 8 bilionów jenów w zelektryfikowane pojazdy. W jej skład poza autami BEV weszłyby pojazdy hybrydowe i wodorowe. Całość wspomnianych procesów przechodzenia na bezemisyjne napędy  ma zamknąć się do 2030 roku.

3,5 mln sprzedanych BEV rocznie

Do 2030 r. Toyota chce osiągnąć roczną sprzedaż 3,5 miliona pojazdów typu BEV – powiedział dyrektor generalny Akio Toyoda. To odpowiada mniej więcej jednej trzeciej jej obecnej światowej sprzedaży. Najnowsze zaangażowanie japońskiego giganta w BEV wykracza poza 15 modeli, które Toyota wcześniej zapowiedziała (mają wejść do sprzedaży do 2025 roku).

Japoński producent samochodów, był pionierem hybrydowych samochodów elektrycznych. Wydaje się, że właśnie to spowodowało nieco późniejsze „wejście” w rynek pojazdów BEV. Teraz zaangażowanie Toyoty staje się pełne. Koncern zapowiedział ponadto, że planuje zainwestować 2 biliony jenów w produkcję akumulatorów do 2030 r., w porównaniu z 1,5 biliona jenów ogłoszonym wcześniej.

Rynek BEV błyskawicznie rośnie

Pojazdy elektryczne nadal stanowią tylko niewielką część sprzedaży samochodów, ale rynek szybko się rozwija, a liczba nowych rejestracji wzrosła o 41% w 2020. Jest niemal pewne, że wyniki za 2021 rok będą jeszcze bardziej obiecujące.

Jak przypomina Reuters w listopadzie Toyota odmówiła przyłączenia się do zobowiązania podpisanego przez sześciu głównych producentów samochodów, w tym General Motors i Ford Motor dotyczącego stopniowego wycofywania samochodów napędzanych paliwami kopalnymi do 2040 r. Wtedy japoński koncern twierdził, że nie wszystkie kraje na świecie do tego czasu będą gotowe do przejścia na ekologiczne samochody.  Toyota oprócz pojazdów typu BEV buduje również samochody na wodorowe ogniwa paliwowe i opracowuje silniki spalinowe napędzane paliwem wodorowym.

Gama neutralnych pojazdów

Żyjemy w zróżnicowanym świecie i w epoce, w której trudno przewidzieć przyszłość. Dlatego trudno jest wszystkim zadowolić jedną opcją dla wszystkich. Dlatego Toyota chce przygotować jak najwięcej opcji dla naszych klientów na całym świecie. Uważamy, że wszystkie zelektryfikowane pojazdy można podzielić na dwie kategorie, w zależności od zużywanej przez nie energii. Jedna kategoria to „pojazdy redukujące emisję dwutlenku węgla”. Druga kategoria to „pojazdy neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla”. Pojazdy z tej kategorii jeżdżą na czystej energii i w całym procesie użytkowania osiągają zerową emisję CO2. W Toyocie dołożymy wszelkich starań, aby stworzyć całą gamę takich pojazdów – podkreślił Akio Toyoda.

Źródło: na podstawie global.toyota , reuters.com      

 

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA