UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Toyota zamierza zbudować wodorowe miasto. Firma nawiązała już współpracę z partnerami biznesowymi i władzami prefektury Fukushima w celu opracowania planu budowy eksperymentalnego miasta dla 300 tys. mieszkańców opartego na technologiach wodorowych. To drugie miasto w Kraju Kwitnącej Wiśni, które ma powstać z inicjatywy japońskiego koncernu motoryzacyjnego. Na początku 2021 roku Toyota rozpoczęła budowę Woven City w pobliżu góry Fuji. Japonia zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku.

Drugie prototypowe miasto

Toyota Motor Corporation i władze prefektury Fukushima rozpoczęły prace koncepcyjne nad eksperymentalnym miastem, którego funkcjonowanie będzie oparte na wodorze i technologiach wodorowych produkowanych w tym regionie. Będzie to już drugie prototypowe miasto przyszłości, które Toyota wybuduje w Japonii. Pierwsze – Woven City – powstaje na terenie Higashi-Fuji Technical Center Toyoty w prefekturze Shizuoka.

W nowym projekcie wezmą udział firmy Isuzu i Hino oraz inni partnerzy. Miasto będzie zasilane przez lokalne zakłady produkujące wodór, w tym przez ośrodek Fukushima Hydrogen Energy Research Field (FH2R). Dzięki lokalnej produkcji miasto przyszłości będzie bardziej ekologiczne i wesprze gospodarkę Fukushimy.

Ograniczyć CO2 w łańcuchu dostaw

Władze prefektury i Toyota razem z pozostałymi partnerami skupią się na opracowaniu modelu zaopatrzenia supermarketów i sklepów, opartego na bezemisyjnym transporcie wodorowym. System ten nie tylko zapewni mieszkańcom codzienne dostawy towarów, ale także będzie służył do sprawnej ewakuacji w razie sytuacji kryzysowej. Za zaopatrzenie będą odpowiedzialne wodorowe ciężarówki z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wodór będzie zasilał także sklepy i fabryki w prefekturze Fukushima, aby ograniczyć emisję CO2 w łańcuchach dostaw.

Ciężarówki zostaną wyposażone w systemy zarządzania flotą oparte na łączności internetowej. Toyota bierze także pod uwagę wykorzystanie tzw. kitchen cars i pojazdów medycznych z napędem wodorowym, w zależności od zapotrzebowania zgłoszonego przez władze gminy Namie, na terenie której mieści się Fukushima Hydrogen Energy Research Field, oraz innych miejscowości w prefekturze.


Osiedla po 300 tys. mieszkańców w całej Japonii

Początkowo powstanie prototypowe miasto dla 300 tysięcy mieszkańców. Po zakończeniu fazy testowej, podobne osiedla dla porównywalnej liczby osób zostaną wybudowane w całym kraju. Celem programu testowego jest optymalizacja systemu zarządzania transportem wodorowym i tankowaniem pojazdów na ogniwa paliwowe oraz systemu zarządzania energią opartego na lokalnych dostawcach.

Neutralność klimatyczna oparta na wodorze

W związku z celem osiągnięcia przez Japonię neutralności klimatycznej do 2050 roku, rośnie zapotrzebowanie na konkretne projekty, które pozwolą zbudować zrównoważoną, bezemisyjną gospodarkę. Władze Fukushimy, Toyota i pozostali partnerzy zaangażowali się w realizację tego celu poprzez tworzenie społeczności opartych na wodorze, z wykorzystaniem różnorodnych zasobów prefektury Fukushima.

W projekcie obok Toyoty, Isuzu, Hino i władz Fukushimy biorą udział Asahi Group Holdings, Aeon, Satonenryo, Seven-Eleven Japan, Denso Fukushima Corporation, Nemoto Corporation, Familymart, Maruto, York-Benimaru, Lawson, Fukushima Renewable Energy Institute, AIST oraz New Energy and Industrial Technology Development Organization.

Źródło: na podstawie Toyota

 

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY