UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Toyota Motor Corporation udostępni do publicznego użytku bez opłat licencyjnych prawie 24 000 patentów, wypracowanych przez koncern w ciągu ponad 20 lat doświadczeń w tworzeniu niskoemisyjnych samochodów. Jak informuje japońska spółka, to posunięcie ma doprowadzić do popularyzacji pojazdów zelektryfikowanych. Toyota zadeklarowało ponadto, że udzieli nieodpłatnie wsparcia technicznego producentom, którzy zaczną opracowywać i sprzedawać zelektryfikowane samochody, oparte na udostępnionych technologiach.

„Spotykamy się z dużym zainteresowaniem naszymi technologiami elektryfikacji samochodów ze strony innych firm, które widzą potrzebę popularyzacji hybryd i pozostałym niskoemisyjnych technologii. Dlatego uważamy, że to najlepszy moment na podjęcie współpracy” – powiedział Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyota Motor Corporation. – „Jeśli w ciągu najbliższych 10 lat sprzedaż zelektryfikowanych samochodów znacząco wzrośnie, staną się one obowiązującym standardem. Chcemy, aby Toyota odegrała znaczącą rolę w tym procesie”.

Udostępnione przez Toyotę patenty to technologie wykorzystywane w zelektryfikowanych samochodach, w szczególności w hybrydach, które pomagają w poprawie osiągów, ograniczeniu rozmiary i masy komponentów oraz kosztów produkcji. Dotyczą one m.in. silników elektrycznych, jednostek sterujących czy systemów kontroli – kluczowych technologii, stosowanych w hybrydach (HEV), hybrydach plug-in (PHEV) czy samochodach elektrycznych na ogniwa paliwowe (FCEV). Toyota umożliwiła darmowe korzystanie z 23 740 patentów do 2030 roku. Dotyczy to również innowacji, które wciąż czekają na zatwierdzenie w urzędach patentowych. Inni producenci będą mogli skorzystać z 2590 patentów związanych z silnikami elektrycznymi, 2020 patentów dotyczących jednostek sterujących PCU, 7550 patentów obejmujących innowacje systemów kontroli, 1320 patentów związanych z przekładniami do napędów hybrydowych oraz 2200 patentów obejmujących systemy ładowania baterii.

Nie jest to pierwsza decyzja Toyoty tego rodzaju. W styczniu 2015 r., tuż po premierze modelu Mirai, koncern umożliwił darmowe korzystanie z 5680 patentów związanych z samochodami elektrycznymi na ogniwa paliwowe (FCEV), zasilanymi wodorem. Po ostatniej decyzji, liczba ogólnodostępnych patentów Toyoty dotyczących ogniw paliwowych wzrośnie o 2380 do liczby 8060 patentów.

W ramach wsparcia technicznego koncern udostępni opisy zelektryfikowanych napędów, instrukcje do kontroli oraz szczegółowe instruktaże dotyczące dopracowywania tego rodzaju samochodów. Wsparcie to będzie oferowane na podstawie zawieranych indywidualnie umów.

toyotanews.eu, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNER GŁÓWNY

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA