UDOSTĘPNIJ

Hinduski producent samochodów elektrycznych Tata Motors zaprezentował Tigor EV. To drugi po Nexon EV model firmy w segmencie samochodów osobowych. Firma otworzyła możliwość rezerwacji online i u dealerów. Sprzedaż w Indiach tego taniego auta EV rozpocznie się 31 sierpnia br.

Tigor EV zapewnia maksymalną moc wyjściową 55 kW i maksymalny moment obrotowy 170 Nm. Przyspiesza od 0 do 60 km/h w 5,7 sekundy. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 26 kWh można naładować w około godzinę za pomocą ładowarki o mocy 50 kW. W momencie zakupu pojazd jest również wyposażony w ładowarkę Wallbox AC 15 Ampere do użytku w domu. Zasięg pojazdu to około 300 kilometrów.

– Ostatnie kilka lat dla naszej firmy to pozyskiwanie pierwszych nabywców pojazdów elektrycznych w Indiach. Teraz nadszedł czas aby większość użytkowników samochodów przeszła na EV. Rynek pojazdów elektrycznych osiągnął punkt zwrotny i musimy zaspokoić zróżnicowane potrzeby klientów i dalej rozwijać rynek pojazdów elektrycznych za pomocą kolejnego dostępnego i nowoczesnego produktu EV – powiedział Vivek Srivatsa, szef marketingu w Tata Motors.

Osiem lat gwarancji

Producent zapewnia, że nowy elektryk Taty potrafi pokonywać najbardziej strome wzniesienia. Oferuje doskonałą dynamikę jazdy, wspomaganą przez niższy środek ciężkości i wyważone zawieszenie zapewniające komfortową jazdę. Tigor EV jest objęty 8-letnią gwarancją na akumulator i silnik. Opiera się na sprawdzonej platformie o konstrukcji kompatybilnej z Rear Crash (spełnia normę testową ODB 64). Ma odporną na uderzenia obudowę akumulatora. Tigor EV jest kompatybilny z obowiązującym na całym świecie protokołem ładowania CCS2 i może być zasilany zarówno przez szybkie jak i wolne ładowarki.

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na pojazdy elektryczne konieczne jest zaoferowanie klientom, którzy chcą przejść na pojazdy elektryczne, wyboru opcji EV. Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą ofertę w segmencie samochodów osobowych o model Tigor EV –  powiedział Anand Kulkarni, wiceprezes ds. linii produktów, pojazdów elektrycznych Tata Motors.

70 procent udziału w rynku

Przypomnijmy, że pierwszy elektryczny samochód Tata, to SUV Nexon, który dziś ma prawie 70% udziału w rozwijającym się indyjskim rynku pojazdów elektrycznych. Samochód dostępny jest w trzech wariantach. Nexon przyspiesza od 0 do 60 km/hw 4,6 sekundy, a 100 km/h osiąga w 9,9 sekundy. Według producenta zasięg został określony na około 300 km. Silnik wytwarza moment obrotowy do 245 Nm, czerpiąc energię z akumulatora litowo-jonowego.

Zachęty rządowe

W 2015 r. Indie uruchomiły plan „szybszej adaptacji” dla produkcji pojazdów hybrydowych i elektrycznych (FAME), inwestując 9 miliardów rupii (123 miliony dolarów) na dotacje, które obejmowały pojazdy od elektrycznych trójkołowców po autobusy, zgodnie z danymi IEA. Druga transza programu FAME wprowadzona w 2019 roku była jeszcze  większa, (100 miliardów rupii). Wszystko to miało zachęcić do zakupu pojazdów elektrycznych i rozbudowę infrastruktury ładowania.

Od sierpniu 2019 roku Indie obniżyły również podatek od towarów i usług od pojazdów elektrycznych z 12 do 5 procent.

W Indiach swoją fabrykę chce mieć m. in. Tesla. W szybszym rozwoju rynku EV w tym ogromnym kraju jest jednak dość słabo rozwinięta tamtejsza infrastruktura ładowania.

Źródło: tatamotors.com, własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA