UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Według przedstawicieli motoryzacyjnego giganta z Indii Avinya to elektryk, który uosabia transformację firmy w kierunku napędów elektrycznych. Całkowicie elektryczny pojazd, oparty jest na dedykowanej architekturze GEN 3. Pochodząca z sanskrytu nazwa Avinya oznacza „innowację”. Samochód ma być przystępny cenowo. Do zasięgu 500 km ma ładować się w mniej niż 30 minut. Avinya EV zostanie wprowadzony na rynek do 2025 roku.

Premiera to sygnał, że Tata Motors jest gotowa do rozpoczęcia produkcji całej linii pojazdów elektrycznych.

Elektryfikacja rynku

Główną ideą było zaoferowanie klientowi pojazdu nowoczesnego, dobrze zaprojektowanego i zmniejszającego ślad węglowy. Koncepcyjny Avinya jest idealnym odzwierciedleniem tego, nad czym pracuje nasza firma – kreacją, która przyspieszy wprowadzenie na rynek pojazdów elektrycznych. Ponadto w grupie Tata mamy wyjątkową możliwość, aby wnieść całą wiedzę niezbędną do tworzenia tych rozwiązań mobilności i jesteśmy przekonani, że w nadchodzących latach wywrzemy większy i zrównoważony wpływ na rynek nie tylko w Indiach, ale także na całym świecie – powiedział N Chandrasekaran, prezes Tata Sons i Tata Motors.

Jak przekonują projektanci auto jest inspirowane katamaranem. Koncepcyjny Avinya dzięki nowej sylwetce łączy komfort aut premium z luksusem i wszechstronnością SUV-a oraz przestronnością i funkcjonalnością MPV. Auto ma podkreślać możliwości, jakie zaoferuje architektura Gen 3.

Domowa architektura

Moment kiedy możemy zaprezentować elektrycznego Avinya to wielki dzień i powód do dumy. Jest on nie tylko koncepcją, ale naszą nową tożsamością. Auto jest efektem prac i koncepcji zbudowania naszego pierwszego auta na domowej architekturze Pure EV GEN 3. To umożliwi nam produkcję szeregu konkurencyjnych na całym świecie pojazdów elektrycznych. Nasza wizja BEV koncentruje się na komforcie pasażera i jest wsparta najnowocześniejszymi technologiami – zaznaczył Shailesh Chandra, dyrektor zarządzający Tata Motors Passenger Vehicles i Tata Passenger Electric Mobility.

Auto Avinya jest zorientowane na pasażera m. in. przez funkcjonalną kierownicę inspirowaną konsolą, przez aktywowane głosem systemy zapewniające interfejs dla wszystkich pasażerów, po użyte zrównoważone materiały. Inteligentna architektura Pure EV GEN 3 oferuje koncepcję z elastyczną konstrukcją, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oraz zwiększoną wydajność.

Własna strategia oszczędzania energii

Pure EV GEN 3 zbudowano przy użyciu materiałów nowej generacji, wydajnych podzespołów elektronicznych oraz własnych strategii wydajnego zarządzania energią. Zastosowanie lekkich materiałów i zoptymalizowana konstrukcja dla układu napędowego tylko do pojazdów elektrycznych z włączoną odpowiednią sztywnością pomaga zminimalizować ogólną masę. Auto można ładować za pomocą ultraszybkich ładowarek. Ma to pozwolić na „załadowanie” zasięgu 500 km w mniej niż 30 minut.

Tata Motors w kwietniu po raz kolejny zanotował wzrost sprzedaży. ze wzrostem sprzedaży w kwietniu. Sprzedaż giganta motoryzacyjnego z Indii na rynku krajowym i międzynarodowym w kwietniu 2022 r. wyniosła 72 468 pojazdów w porównaniu do 41 729 sztuk w kwietniu 2021 r.

Koncern w ubiegłym roku sprzedał około 19 000 elektryków. W tym roku zakłada sprzedaż na poziomie 80 000.

Źródło: na podstawie tatamotors.com, własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA