UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Największy indyjski producent pojazdów użytkowych Tata Motors poinformował, że wprowadza na rynek Ace EV – elektryczną wersję popularnego pojazdu użytkowego firmy. Ten mały elektryczny samochód ciężarowy o zasięgu 154 km ma już 39 000 rezerwacji.

Niespełna 40 000 elektryków od Taty zabukowały sobie firmy Amazon, BigBasket, Flipkart, które wykorzystają go w zakresie ekologicznych dostaw wewnątrz miast. Ace EV – jest elektryczną wersją popularnego na miejscowym rynku Ace. Firma nowego Ace EV, reklamuje jako najbardziej zaawansowany, bezemisyjny, czterokołowy mały pojazd użytkowy (SCV) w Indiach. Ma to być ekologiczne i inteligentne rozwiązanie transportowe, gotowe do obsługi szerokiej gamy zastosowań wewnątrzmiejskich.

Nowa era e-cargo

E-mobilność to trend, którego czas właśnie nadszedł. W Tata Motors wdrażamy go szybko i w dużej skali – w samochodach osobowych, dostawczych czy marce Jaguar Land Rover. Wraz z premierą Ace EV wkraczamy w nową erę mobilności e-cargo. Tata Ace to najbardziej udany pojazd użytkowy w historii Indii (…). Jestem podekscytowany elektryfikacją pojazdów użytkowych prezentując Ace EV – powiedział N Chandrasekaran, prezes Tata Sons i Tata Motors.

Z układem napędowym Evogen

Ace EV, to pierwszy produkt wyposażony w układ napędowy Evogen Tata Motors, który oferuje zasięg 154 kilometrów. Zapewnia bezpieczną pracę w każdych warunkach pogodowych dzięki zaawansowanemu układowi chłodzenia akumulatora i układowi hamowania z odzyskiem energii (co jak wiadomo zwiększa zasięg). Pojazd umożliwia regularne i szybkie ładowanie, co zapewnia długi czas pracy bez przestojów. Jest napędzany silnikiem o mocy 27 kW (36 KM) o maksymalnym momencie obrotowym 130 Nm. Kontener Ace EV wykonany jest z lekkich, wytrzymałych materiałów, które doskonale odpowiadają wymogom logistyki e-commerce.

Przy okazji premiery Tata Motors ogłosiła również podpisanie strategicznego Memorandum of Understanding z wiodącymi firmami e-commerce i dostawcami usług logistycznych – Amazon, BigBasket, City Link, DOT, Flipkart, LetsTransport, MoEVing i Yelo EV. Oprócz dostarczenia 39 000 sztuk Ace EV, utworzone zostaną dedykowane Centra Wsparcia Pojazdów Elektrycznych. Nastąpi też wdrożenie Tata Fleet Edge –rozwiązania do zarządzania flotą nowej generacji.

Dystrybucja wewnątrz miast

Wprowadzenie Ace EV to kamień milowy w naszej drodze do zapewnienia bezemisyjnej mobilności cargo w Indiach. Bazując na naszym doświadczeniu z autobusami elektrycznymi, opracowaliśmy rozwiązania EV dostosowane do konkretnych przypadków użycia do dystrybucji wewnątrzmiejskiej. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wsparcia i pozytywnych reakcji od naszych klientów z branży e-commerce, z którymi rozpoczynamy tę podróż bezemisyjnej mobilności przewozów – powiedział Girish Wagh, dyrektor wykonawczy Tata Motors.

Tata Motors jest liderem na indyjskim rynku pojazdów użytkowych i jednym z trzech największych na rynku samochodów osobowych. To część grupy Tata (o wartości 109 mld USD), która jest producentem samochodów osobowych, użytkowych, pickupów, ciężarówek i autobusów.

Źródło: na podstawie tatamotors.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA