UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Citroën poinformował, że pierwszy ë-Jumpy Hydrogen zostanie w najbliższych dniach dostarczony Grupie SUEZ, która przygotowuje się do przeprowadzenia testu drogowego modelu w swoim pilotażowym zakładzie w Carcassonne, w którym francuska Grupa samochodowa inwestuje w produkcję ekologicznego wodoru. Wodorowy „dostawczak” ma zasięg ok. 400 km i potrzebuje trzech minut na zatankowanie.

Wraz z zjechaniem z linii produkcyjnej pierwszego egzemplarza ë-Jumpy Hydrogen, napęd wykorzystujący wodorowe ogniwa paliwowe staje się dziś rzeczywistością. Nowy model uzupełni naszą ofertę napędów elektrycznych, zapewni klientom większy zasięg oraz pozwoli zoptymalizować czas użytkowania samochodu dzięki ultraszybkiemu tankowaniu. A wszystko to z zachowaniem osiągów i praktyczności samochodu, tak aby nie stracił nic ze swej atrakcyjności na rynku pojazdów dostawczych. Biorąc pod uwagę bieżące plany rozwojowe dotyczące napędu wodorowego, jest to ważna oferta, uzupełniająca najbogatszą obecnie na rynku gamę elektrycznych pojazdów dostawczych. Cieszymy się z możliwości udostępnienia pierwszego egzemplarza Grupie SUEZ, naszemu uprzywilejowanemu partnerowi, mocno zaangażowanemu w działania na rzecz obniżania śladu środowiskowego, do testów drogowych w rzeczywistych warunkach użytkowania – powiedziała m.in. Laurence Hansen, dyrektorka ds. produktu i strategii marki Citroen.

Technologia z przyszłością

Citroën jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który wchodzi na rynek z nową ofertą przyszłościowego napędu wodorowego, który uzupełni ofertę tradycyjnych napędów elektrycznych i już obecnie jest przedmiotem wielu planów inwestycyjnych we Francji i w Niemczech, a w przyszłości z pewnością także w innych krajach.

Wybór technologii napędu wodorowego jest w pełni zgodny ze strategią elektryfikacji Citroëna i dążeniem do zaoferowania pełnej gamy rozwiązań technicznych dostosowanych do różnych sposobów użytkowania pojazdów. Ë-Jumpy Hydrogen uzupełnia obecnie najbardziej rozbudowaną na rynku gamę lekkich samochodów dostawczych, która obejmuje modele od My Ami Cargo poprzez ë-Berlingo i ë-Jumpy po ë-Jumpera.

Oferta dla wszystkich

Napęd wodorowy jest rozwiązaniem skierowanym do klientów poszukujących pojazdu z zasięgiem powyżej 300 km do pokonywania dużych przebiegów lub długich codziennych tras, który można szybko naładować, aby maksymalnie wydłużyć czas użytkowania, do klientów, którzy chcą mieć możliwość wjazdu do stref ograniczonego ruchu w centrach miast (np. firmy kurierskie, lokalne samorządy) ale także do klientów o bardziej drogowo-autostradowym profilu użytkowania, którzy mają łatwy dostęp do terminali wodorowych.

Źródło: na podstawie citroen-media.pl

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY