UDOSTĘPNIJ

Motoryzacyjny konglomerat wzmocnił finansowanie firmy Factorial Energy. Ogółem udało się zebrać 200 mln USD. Dofinansowanie w które zaangażował się też m.in.  Mercedes-Benz pomoże skalować globalną komercjalizację technologii akumulatorów półprzewodnikowych przez nią budowanych. Nowa bateria ma zapewnić o 50 procent większy zasięg niż dzisiejsza technologia litowo-jonowa.

Stellantis właśnie poinformował, że poprzez swoją spółkę zależną, zakończył kolejną rundę inwestycyjną w Factorial Energy (wraz z innymi inwestorami). Fundusze zostaną wykorzystane do przyspieszenia produkcji komercyjnej i wdrożenia technologii akumulatorów półprzewodnikowych firmy Factorial. Nowy produkt oferuje do 50 procent większy zasięg jazdy niż obecna technologia litowo-jonowa.

Być liderem

Komercjalizacja projektu wydaje się coraz bliższa, nastroje w grupie są więc entuzjastyczne.

Stellantis idzie pełną parą w zakresie elektryfikacji. Z 33 zelektryfikowanymi modelami dostępnymi w tej chwili i ośmioma pojazdami z napędem elektrycznym, które pojawią się w ciągu najbliższych 18 miesięcy chcemy być liderem rynku. Obecnie wraz z naszymi partnerami, w tym Factorial, pracujemy nad szybką estryfikacją naszego portfolio marek za pomocą bezpiecznych, zrównoważonych i przystępnych cenowo rozwiązań – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

Nowa bateria szybciej

Przypomnijmy, że Stellantis ogłosił podczas swojego programu EV Day w lipcu 2021 r., że zamierza wprowadzić pierwszą konkurencyjną technologię akumulatorów półprzewodnikowych do 2026 r.

Wciąż agresywnie dążymy do naszego celu, jakim jest dostarczanie naszym klientom technologii akumulatorów półprzewodnikowych na skalę komercyjną. To finansowanie umożliwi nam nie tylko przyśpieszenie podstawowych badań i rozwoju, ale także skalowanie naszego zespołu i inwestowanie w zakłady produkcyjne w celu szybszego rozpoczęcia produkcji komercyjnej – powiedział dr Siyu Huang, dyrektor generalny Factorial Energy.

Pilotażowy zakład

Factorial rozpoczyna właśnie budowę nowoczesnego pilotażowego zakładu produkcyjnego, który umożliwi firmie skalowanie produkcji ogniw wielkoformatowych i produkcję baterii do testów u klientów. Obiekt będzie zlokalizowany w rejonie Nowej Anglii.

Odkąd pomyślnie opracowaliśmy pierwszy 40-amperowy akumulator półprzewodnikowy w 2021 r., został on gruntownie przetestowany. Z niecierpliwością czekamy na przekazanie akumulatorów w ręce naszych klientów do żmudnych testów i walidacji – kontynuował Huang.

Testy renomowanych marek

Technologia Factorial zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa operacyjnego i zwiększa zasięg jazdy do 50 procent, uwzględniając dwa kluczowe czynniki wymagane przez potencjalnych konsumentów. Jego kompatybilność z istniejącą infrastrukturą produkcyjną akumulatorów litowo-jonowych, która zmniejsza koszty oraz ewentualną możliwość przejścia na inną technologię akumulatorów dla producentów samochodów. Firma podpisała już umowy wdrożeniowe (ogłoszone pod koniec 2021 r.) z markami: Mercedes-Benz, Stellantis i Hyundai, czyli trzema z 10 największych światowych producentów samochodów, w celu komercjalizacji akumulatorów Factorial.

Bezpieczna, niezawodna, wydajna

Akumulator firmy Factorial opiera się na technologii FEST (Factorial Electrolyte System Technology), która wykorzystuje opatentowany wkład w postaci stałego elektrolitu, który umożliwia bezpieczną i niezawodną pracę ogniw z wysokonapięciowymi i wysokowydajnymi elektrodami w temperaturze pokojowej.

Źródło: na podstawie stellantis.com

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA