UDOSTĘPNIJ

Skumulowana sprzedaż pojazdów elektrycznych General Motors w USA zbliża się do granicy 200 tys. egzemplarzy. Z salonów wyjechało już łącznie ok. 186 670 całkowicie elektrycznych Chevroletów Bolt EV oraz Spark EV, jak również hybryd typu plug-in: Chevrolet Volt (na zdjęciu) i Cadillac CT6 Plug-in.

W Stanach Zjednoczonych obowiązują przepisy, zgodnie z którymi ulgi podatkowe na EV w maksymalnej wysokości 7 500 dolarów przysługują przy zakupie pojazdów producenta, który sprzedał łącznie mniej niż 200 tys. samochodów elektrycznych. Po przekroczeniu tej granicy, obowiązują one w pełnej wysokości do końca kwartału, w którym limit został osiągnięty oraz kwartału następnego. Później zostają obniżone o 50% na okres sześciu miesięcy, następnie o dalsze 50% na kolejne pół roku i ostatecznie wygasają.

General Motors oczekuje, że przekroczy poziom 200 tys. sprzedanych EV jeszcze w 2018 r. Według prognoz analityków z Edmunds, firmy informacyjnej specjalizującej się w segmencie motoryzacyjnym, nastąpi to w I kwartale 2019 r. Przy takim założeniu, ulgi na samochody całkowicie elektryczne i hybrydy plug-in  General Motors przysługiwałyby w pełnej wysokości do końca drugiego kwartału 2019 r. Następnie, do końca 2019 r. nabywcy EV koncernu korzystaliby z ulg w wysokości 3 750 dolarów, a do połowy 2020 r. 1 875 dolarów. Ulgi na pojazdy elektryczne General Motors wygasłyby ostatecznie począwszy od trzeciego kwartału 2020 r.

Przedstawicie firm motoryzacyjnych w USA, z GM na czele, od dawna apelują do władz o zmianę obowiązujących regulacji, argumentując, że zbliżająca się redukcja zachęt przyczyni się do znacznego spowolnienia rozwoju elektromobilności. Pierwszą spółką w Stanach Zjednoczonych, która przekroczyła granicę 200 tys. sprzedanych EV została w lipcu tego roku Tesla.

Według analityków, obniżenie ulg bardziej dotknie General Motors niż firmę kierowaną przez Elona Muska. EV koncernu z Detroit są zasadniczo tańsze, a ich nabywcy przykładają większą wagę do kwestii ceny pojazdu.

Elektromobilność zajmuje szczególne miejsce w strategii General Motors na najbliższe lata. Do 2023 r. koncern zamierza wprowadzić na rynek 20 nowych modeli zeroemisyjnych. Z kolej do 2026 r. GM planuje sprzedawać 1 mln EV rocznie.

Dyrektor generalny General Motors, Mary Barra, ujawniła, że koncern spodziewa się uzyskania zysku w segmencie samochodów elektrycznych po debiucie kolejnej generacji platformy przeznaczonej do EV w 2021 r. Pojazdy oparte na nowej platformie mają dysponować zasięgiem przekraczającym 480 km na jednym ładowaniu. Ich cena jednostkowa będzie o co najmniej 30% niższa niż cena EV aktualnie dostępnych na rynku.

 

eu.detroitnews.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA