UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Firma Solaris Bus & Coach S.A. dostarczyła dwa autobusy elektryczne Urbino 12 electric do niemieckiego Würzburga. Jest to pierwsza dostawa polskiego producenta realizowana dla przewoźnika NVG Omnibus-Betriebs-GmbH. W ramach umowy Solaris dostarcza także dwie ładowarki stacjonarne o maksymalnej mocy 150 kW oraz ładowarkę mobilną o mocy 50 kW.

Rolf Oneis, Dyrektor Sprzedaży w Solaris Deutschland GmbH, powiedział:
“Fakt, że przewoźnik NVG Omnibus-Betriebs-GmbH zdecydował się zakupić pierwsze autobusy elektryczne właśnie naszej marki wiele dla nas znaczy. Niezmiernie cieszymy się z możliwości dostawy zarówno autobusów, jak i całej infrastruktury ładowania do Würzburga i tego, że możemy być częścią rozwoju bezemisyjnego transportu również wśród prywatnych przewoźników na rynku europejskim”.

Autobusy są napędzane osiami elektrycznymi z dwoma zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 170 KM (125 kW) każdy. Energia elektryczna magazynowana jest w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 300 kWh, a jej uzupełnianie odbywa się poprzez klasyczny system plug-in.

Pojazdy mogą zabrać na pokład 70 podróżnych, z czego 38 osób na miejscach siedzących.  Niemiecki przewoźnik zdecydował się także na zamówienie systemu zdalnej diagnozy eSConnect, dedykowanego klientom, którzy zdecydowali się na zakup pojazdów bezemisyjnych. Oprogramowanie umożliwia efektywne zarządzanie flotą autobusów elektrycznych i optymalne jej wykorzystanie. System eSConnect dostarcza m.in. dane na temat lokalizacji floty w czasie i przestrzeni wraz z aktualnym stanem naładowania baterii. Możliwa jest również zdalna identyfikacja ewentualnych błędów, zgłaszanych przez pojazd na pulpicie kierowcy, co daje możliwość szybkiej reakcji na ewentualne usterki. Dane zbierane przez aplikację są prezentowane w postaci atrakcyjnych wizualnie wykresów i grafik.

W dostarczonych autobusach zastosowano także technologię sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją pojazdu z funkcją prekondycjonowania termicznego – uruchamianą poprzez system eSConnect. Prekondycjonowanie termiczne, stosowane podczas ładowania pojazdów, optymalizuje zużycie energii elektrycznej w czasie jazdy. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu.

Do tej pory firma Solaris dostarczyła lub pozyskała zamówienia na blisko 1000 autobusów elektrycznych, które jeżdżą na ulicach 80 miast w 18 państwach. Na sam rynek niemiecki Solaris dostarczył lub zakontraktował już ponad dwieście elektrobusów.

 

solarisbus.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY