UDOSTĘPNIJ

Elektryczne auto zostało zaprezentowane podczas monachijskich targów motoryzacyjnych. Ma to być symboliczny moment dla marki Smart, która jest współwłasnością Daimlera i Geely, gdzie obaj partnerzy mają po 50 procent udziałów. Wraz z nowym modelem Smart wkracza na rynek elektrycznych aut klasy premium. Seryjna produkcja kompaktowego SUV-a ma ruszyć w Chinach w 2022 roku.

Koncepcja eSUVa została opracowana wspólnie przez zespoły w Chinach i Niemczech i opiera się na architekturze SEA (ang. Sustainable Experience Architecture) od Geely. Dzięki Smart Concept #1 firma chce wejść na rynek samochodów elektrycznych klasy premium z pojazdami opartymi na koncepcji zaprezentowanego SUV-a.

Nowa generacja Smarta EV

To ważny moment dla firmy. Smart Concept #1 jest zwiastunem następnej generacji naszych produktów – powiedział Daniel Lescow, wiceprezes ds. sprzedaży Smart.

Smart Concept #1 to kompaktowy SUV o długości, szerokości i wysokości 4290 x 1910 x 1698 mm i rozstawie osi 2750 mm. Miłośnicy obecnej gamy samochodów Smart będą mieli trudności ze znalezieniem jakichkolwiek wizualnych wskazówek, które łączą tego nowego SUVa Concept #1 z jego poprzednikami. Oprócz oczywistego zwiększenia rozmiaru (jest mniej więcej tak duży jak Mini Countryman), wygładzony grill i wąskie reflektory połączone cienką listwą LED dają zupełnie nowy wygląd marki.

Bez ostrych krawędzi

Tył ma tę samą konstrukcję tylnych świateł LED, a w całym samochodzie nie ma ani jednej ostrej krawędzi (poza małymi lusterkami bocznymi). Panoramiczny szyberdach na całej długości jest oddzielony zaokrąglonym złotym paskiem, który ma sprawiać wrażenie, jakby dach unosił się nad karoserią samochodu. W sumie wszystko jest bardzo futurystyczne, a detale są wyraźnie ukierunkowane na segment premium rynku samochodów elektrycznych.

Odważne wnętrze

Wnętrze nowego Smarta wygląda równie odważnie jak jego wygląd zewnętrzny. Deska rozdzielcza i konsola środkowa płynnie wtapiają się w siebie (prawie nie widać żadnego przycisku). Centralnie zamontowany ekran dotykowy o przekątnej 12,8 cala prawdopodobnie będzie sterował większością funkcji w samochodzie. Auto jest wyposażone m. in. w inteligentny system dźwiękowo-świetlny, który umożliwia interakcję zewnętrznych świateł z muzyką w samochodzie.

Asystenci do dyspozycji

Tylne drzwi są odchylane do tyłu i nie ma metalowej podpory między przednimi drzwiami a tylnymi drzwiami otwieranymi do tyłu. Jednak samochód, który wejdzie do produkcji prawdopodobnie będzie miał bardziej konwencjonalną konstrukcję z metalowym słupkiem obok przednich siedzeń.

W elektrycznym SUV-ie dostępne będą nowoczesne funkcje, takie jak asystent parkowania, asystent wymijania kierownicy, asystent autostrady i asystent pasa awaryjnego. Pod względem systemów wspomagania następna generacja smarta będzie jednym z wiodących całkowicie elektrycznych pojazdów w swoim segmencie.

Imponujący zasięg

Smart jeszcze nie potwierdził, jaki będzie miał napęd ich nowy SUV. Jednak platforma Geely pozwala na zastosowanie do trzech silników elektrycznych i zasięg od 300 nawet do ponad 600 km.

Smart zapowiedział, że Concept #1 SUV jest wersją zbliżoną do tej jaka pojawi się w seryjnej produkcji. Model końcowy ma zostać dopracowany w 2022 roku, po czym niemal natychmiast rozpocznie się jego sprzedaż. Model produkcyjny ma być pięciomiejscowy (koncepcyjny jest przedstawiony jako 4 miejscowy).

Produkcja w Chinach

Biorąc pod uwagę, że będzie to zupełnie nowy model w gamie Smartów – o znacznie większej mocy, zasięgu i przestrzeni niż dzisiejsze modele EQ ForTowo i EQ ForFour, można oczekiwać, że nowy samochód będzie kosztował więcej – prawdopodobnie około 40 000 euro. Ten model Smarta będzie produkowany w nowej fabryce w Xi’an w Chinach, której roczna wydajność wyniesie około 150 000 sztuk.

Źródło: smart.com, carwow.co.uk

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA