Jak poinformował portal Gramwzielone.pl, niemiecki operator telekomunikacyjny Deutsche Telekom planuje zmianę przeznaczenia swoich skrzynek telekomunikacyjnych, aby wykorzystać istniejącą infrastrukturę do budowy sieci ładowarek EV.
W sumie ma powstać w ten sposób do 2020 roku około 12 tys. stacji ładowania, a niemiecki operator ma już prototypy urządzeń łączących funkcje telekomunikacyjne z ładowaniem pojazdów elektrycznych. Budowa pierwszych stacji ma ruszyć latem br.
Większość planowanych stacji ma dysponować mocą 22 kW, która – według niemieckiej firmy – umożliwi naładowanie baterii samochodu elektrycznego w czasie ok. 3,5 godziny.
Jednak Deutsche Telekom ma też uruchamiać ładowarki w standardzie 50-100 kW, dzięki którym uzupełnienie baterii do 80 proc. pojemności ma zająć około pół godziny.
To nie pierwsza sytuacja, w której za budowę stacji ładowania bierze się firma telekomunikacyjna. Austriacki operator Telekom Austria już w 2010 roku wykorzystał w tym celu niektóre ze swoich budek telefonicznych, obok których postawił stacje ładowania.
Według europejskiego stowarzyszenia producentów aut ACEA, w 2017 r. w Niemczech zarejestrowano 25 056 samochodów poruszających się wyłącznie dzięki energii elektrycznej. To wzrost niemal o 120 proc. w stosunku do liczby rejestracji w roku 2016.
Do tego za naszą zachodnią granicą zarejestrowano w ub.r. 29 439 hybryd typu plug-in, co oznacza wzrost rejestracji rok do roku o 114 proc.
Niemiecki portal Automobilwoche podaje, że obecnie w Niemczech działa ok. 10,8 tys. publicznie dostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych.
gramwzielone.pl