UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W ciągu najbliższych pięciu lat ŠKODA wchodząca w skład Grupy Volkswagen zainwestuje około 2,5 miliarda euro w najnowocześniejsze technologie. 1,4 mld euro zostanie przeznaczone na dalszy rozwój elektromobilności, a około 650 mln euro na działania związane z digitalizacją. Z kolei 350 milionów euro marka wyda na modernizację fabryk. Do głównych celów inwestycji należy zdobycie dodatkowej wiedzy w obszarach e-mobilności, oprogramowania i cyfryzacji, aby chronić miejsca pracy i oferować klientom najnowocześniejsze produkty i rozwiązania mobilne.

ŠKODA zamknęła rok finansowy 2020, dostarczając na rynek ponad milion pojazdów. Przychody ze sprzedaży Grupy ŠKODA AUTO wyniosły 17,1 mld euro. Zysk operacyjny osiągnął 756 mln euro. Rentowność sprzedaży kształtuje się na poziomie 4,4%. Koszty stałe zostały obniżone o ponad 550 milionów euro.

Powszechne ograniczenia wywołane przez pandemię COVID-19 spowodowały poważne obciążenia dla produkcji i sprzedaży w ŠKODA AUTO, szczególnie w pierwszej połowie roku finansowego 2020. Zamknięto linie produkcyjne w czeskich fabrykach, a  także wiele międzynarodowych kanałów sprzedaży. Efektem była redukcja kosztów i programy restartowe. Dostawy do klientów na całym świecie znacząco wzrosły w porównaniu do pierwszej połowy roku. Od stycznia do czerwca 2020 roku dostarczono 426 700 pojazdów, a od lipca do grudnia – 578 100 samochodów.

Siódmy rok z milionem aut

–„… już siódmy rok z rzędu udało nam się dostarczyć klientom na całym świecie ponad milion pojazdów. W Europie zwiększyliśmy nawet udział w rynku do 5,4%, dodatkowo wzmacniając naszą pozycję jako jednej z wiodących marek w segmencie wolumenowym. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej generacji modelu OCTAVIA systematycznie unowocześnialiśmy portfolio modeli i kontynuowaliśmy kampanię e-mobilności, organizując światową premierę elektrycznego SUV-a ENYAQ iV. W ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy około 2,5 miliarda euro w technologie przyszłości, aby skutecznie przeprowadzić markę przez proces transformacji – podkreślł Thomas Schäfer, prezes zarządu ŠKODA AUTO.

Nasze rygorystyczne zarządzanie kosztami i środkami pieniężnymi opłaciło się w minionym roku obrotowym. W porównaniu z poprzednim rokiem obniżyliśmy koszty stałe o ponad 550 milionów euro. Umożliwiło to osiągnięcie solidnego zysku operacyjnego i dodatnich przepływów pieniężnych netto w trudnym środowisku biznesowym. Dzięki programowi NEXT LEVEL EFFICIENCY kładziemy podwaliny pod finansowanie ciągłej transformacji i osiąganie trwałej rentowności. Naszym celem jest dostosowanie ŠKODA AUTO do wymogów przyszłości oraz zmniejszenie kosztów i wydatków na przestrzeni kolejnych lat w całej organizacji – dodał Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. Finansów i IT.

Źródło: na podstawie ŠKODA

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY