UDOSTĘPNIJ

Po kilkutygodniowym przestoju fabryka w Mladej Boleslav wznowiła produkcję elektrycznego modelu Enyaq iV. Początkowo z linii zakładu będzie zjeżdżać około 1000 sztuk SUV-ów tygodniowo, a wydajność produkcji zostanie zwiększana stopniowo. W dłuższej perspektywie fabryka będzie produkować do 370 pojazdów Enyaq iV i Enyaq Coupé iV dziennie. Powodem wstrzymania produkcji były ograniczenia w dostawach kablowych wiązek elektrycznych z Ukrainy.

Bez wiarygodnej prognozy

Marce udało się w końcu przywrócić dostawy podstawowych komponentów, umożliwiając tym samym ponowne uruchomienie produkcji. Długoterminowym celem Škoda jest utrzymanie pełnej zdolności produkcyjnej. Zależy to jednak od dostępności określonych części – stworzenie wiarygodnej prognozy na najbliższy czas nie jest obecnie możliwe.

Aktualnie, gdy produkcja została wznowiona, możliwe jest wytworzenie około 1000 samochodów Enyaq iV tygodniowo. Wydajność będzie stopniowo zwiększana w ciągu dwóch miesięcy – w dłuższej perspektywie fabryka w Mladej Boleslav będzie produkować do 370 pojazdów Enyaq iV i Enyaq Coupé iV dziennie.

Na platformie MEB

Pierwszy całkowicie elektryczny SUV Škody stanowi największy krok producenta w realizacji strategii elektromobilności. Model Enyaq iV powstaje w głównej fabryce Škody w Mladej Boleslav, co czyni go jedynym modelem Grupy Volkswagen, opartym na platformie MEB, który jest produkowanym poza Niemcami. Firma przygotowała istniejącą linię produkcyjną do produkcji modelu Enyaq iV, rozbudowując ją o obsługę pojazdów z platformą MEB. Umożliwia to wytwarzanie modeli opartych na platformach MEB i MQ obok siebie – to jedyna europejska fabryka w Grupie Volkswagen, która jest w stanie tego dokonać. Poza w pełni elektrycznym modelem Enyaq iV, produkowana jest tam  Octavia.

Źródło: na podstawie skoda.pl

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA