UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Spółka Triggo zawarła umowę z Hope Technik – firmą inżynierską współpracującą z HTX (Home Team Science), agendą naukowo-technologiczną władz Singapuru na realizację testów pilotażowych w Singapurze. Odbiorcą pojazdu są tamtejsze służby ratownicze i porządkowe. Pilotaż ma charakter komercyjny i potrwa przynajmniej do końca marca 2022 r. Pierwszy egzemplarz polskiego pojazdu jest już na miejscu.

Strategiczny azjatycki rynek

Testy pojazdu w Singapurze, to krok milowy naszych zamierzeń strategicznych z uwagi na chłonność i atrakcyjność rynku azjatyckiego. Cieszy nas fakt zaproponowania współpracy ze strony HTX, agendy technologicznej rządu singapurskiego. Prototyp Triggo już teraz jest poddawany testom. Niemniej jednak, najważniejszym skutkiem zawarcia tej umowy jest możliwość podjęcia w przyszłości długofalowej współpracy, w tym przewidującej bezpośrednią sprzedaż pojazdu lub odpłatnego udzielenia przez spółkę licencji. Otwiera ona dla nas nowy obszar komercjalizacji Triggo i stanowi kolejny konsekwentny krok, zmierzający do pomyślnej realizacji celów strategicznych spółki – powiedział Rafał Budweil prezes i założyciel Triggo S.A.

Dla ratownika i policjanta

Pierwszą misją pojazdu będzie „Fire Fighting First Responder”, czyli pojazd dla ratownika, który jako pierwszy udaje się na miejsce zdarzenia i udziela pomocy najbardziej potrzebującym. Zgodnie z założeniami Triggo zastąpi wykorzystywane w tej roli jednoślady, stanowiące poważne zagrożenie dla życia i zdrowia samych ratowników. Kolejnym zastosowaniem przewidzianym dla Triggo jest radiowóz służb porządkowych. Na początku listopada br. firma poinformowała o uruchomieniu pierwszego pilotażu w Wielkiej Brytanii.

Zmienna geometria podwozia

Pierwszy publiczny pokaz samochodu Triggo – zaprojektowanego i zbudowanego w całości w Polsce – miał miejsce w listopadzie 2018 roku podczas Kongresu 590 i Warsaw Motor Show. Dzięki zmiennej geometrii podwozia, dwuosobowy Triggo pokonuje korki i parkuje ze swobodą jednośladu. Jego prędkość maksymalna to 90km/h. Baterie o łącznej pojemności 15 kWh zapewniają mu zasięg ok. 140-160 km. Spółka w kwietniu br. rozpoczęła produkcję pilotażowej serii kilkudziesięciu sztuk pojazdów w zakładach AMZ Kutno. Produkcja seryjna elektrycznego pojazdu ma ruszyć w drugiej połowie 2022 roku. Firma z siedzibą w podwarszawskich Łomiankach zadebiutowała na rynku NewConnect GPW w listopadzie 2021 r.

Źródło: na podstawie ISBnews, własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY