UDOSTĘPNIJ

Siemens uruchamia nową, ogólnie dostępną szybką stację ładowania Sicharge D przeznaczoną dla rynków IEC. Ma ona obsługiwać punkty przy autostradach i w miastach, na parkingach miejskich oraz w centrach handlowych. Urządzenie posiada jedną z najwyższych na rynku sprawności szczytowych na poziomie 96%,skalowalną moc ładowania oraz dynamiczny przydział mocy. Zakres napięcia ładowarki wynosi do 1 000 V, a skalowalna moc ładowania do 300 kW. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Siemens planuje wdrożenie pełnej oferty ultraszybkich stacji ładowania.  Nowa, publiczna stacja ładowania doskonale wpisuje się w potrzeby kierowców korzystających z krótkich postojów, zarówno na autostradach jak i w przestrzeniach miejskich.- Dzięki możliwościom rozbudowy i elastyczności w zakresie dynamicznego podziału mocy urządzenie to stanowi duży krok naprzód w kierunku przyszłości rozwoju rynku elektromobilności. Nasi klienci mogą mieć pewność, że są przygotowani na przyszłe wyzwania, zarówno w aspekcie dostępnych opcji ładowania, jak i skrócenia czasu tej czynności – mówi Birgit Dargel, szefowa pionu Future Grids w Siemens Smart Infrastructure. – Jednocześnie jest to jedna z najbardziej wydajnych, szybkich ładowarek dostępnych obecnie na rynku. To niezwykle ważne, ponieważ budowanie zrównoważonej mobilności wymaga odpowiedzialnego korzystania z zasobów, które nie są nieograniczone.


Dzięki stałej sprawności powyżej 95,5% i sprawności szczytowej rzędu 96%, nowa stacja ładowania Sicharge D umożliwia odbieranie niemal całej wytworzonej energii elektrycznej, co przekłada się na niższe koszty operacyjne dla klientów. Ponadto, została zaprojektowana z myślą o dalszym rozwoju technologicznym. Nawet jeśli obecnie moc ładowania większości pojazdów elektrycznych jest jeszcze dość ograniczona, to w przyszłości będą one gotowe do odbierania większej mocy, przy wyższych zakresach napięcia. Sicharge D posiada skalowalną moc ładowania w zakresie do 300 kW. Może być ona dostępna już w wersji fabrycznej, albo zostać rozbudowana dzięki zastosowaniu rozszerzeń typu plug and play. Ponadto, stacja obsługuje napięcia od 150 do 1 000 V oraz natężenia prądu do 1 000 A we wszystkich gniazdach prądu stałego znajdujących się na wyposażeniu. W przyszłości umożliwi to ładowanie z pełną mocą pojazdów przygotowanych do obsługi napięcia 800 V, jak również pozwoli na zasilanie starszych modeli aut przy zastosowaniu niższego napięcia. Pomimo tego, że liczba pojazdów elektrycznych rośnie, dzisiejsze inwestycje w infrastrukturę wydają się wciąż niewystarczające. Dzięki możliwości rozbudowy systemu ładowarki Sicharge D o maksymalnie dwa dodatkowe zewnętrzne punkty DC, klienci mogą dostosowywać swoje inwestycje do aktualnych potrzeb rynkowych. W standardowej konfiguracji dwa złącza DC i jedno AC umieszczone są w kompaktowej obudowie, której prosta konstrukcja usprawnia proces montażu. Nowa stacja Sicharge D łączy wszystkie te cechy z możliwością dynamicznego ładowania równoległego. Oznacza to, że urządzenie rozpoznaje indywidualne zapotrzebowanie na energię każdego podłączonego pojazdu i automatycznie dostosowuje proces ładowania do zastosowanej w aucie technologii akumulatorów i stanu ich naładowania. Dzięki temu podłączonym pojazdom dostarczana jest maksymalna moc, jakiej mogą potrzebować i to bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności manualnych przez kierowcę.  – Już dziś w ofercie polskiej spółki Siemensa znajdziemy stacje wolnego ładowania, kompleksowe zajezdnie dla autobusów elektrycznych czy systemy back-endowe. Naszą wizją jest tworzenie komplementarnego ekosystemu dla elektromobilności, w którym najnowsza stacja ładowania Sicharge D, wpisuje się nie tylko w aktualne potrzeby, ale także wyznacza kierunki rozwoju na przyszłość – mówi Łukasz Bancarzewski Regional Product Manager w Siemens Polska. W obszarze zainteresowania Siemensa pod kątem elektromobilności są: miasta, przedsiębiorstwa komunikacyjne, budynki mieszkalne, biurowce, a także spółki dystrybucyjne i operatorzy infrastruktury ładowania. Polska, ze względu na ponad 20 milionową flotę pojazdów spalinowych stanowi ogromne wyzwanie dla e-mobilnej rewolucji. Siemens dopiero wchodzi na polski rynek elektromobilności, a plany oraz dalszy rozwój są uwarunkowane wynikami kolejnych postępowań przetargowych.

Źródło: https://new.siemens.com/pl

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA