UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Siemens oraz kanadyjska spółka Ballard rozwijają ogniwa paliwowe z przeznaczeniem do pociągów. Ich partnerem jest uczelnia techniczna RWTH Aachen z siedzibą w Akwizgranie.

Projekt otrzymał dofinansowanie ze strony niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w wysokości 12 mln euro. Wsparcie przyznano w ramach „Narodowego Programu Innowacji w zakresie technologii wodorowych i ogniw paliwowych”.

Ogniwa nowej generacji zostaną zainstalowane w opracowanej przez Siemensa platformie pociągowej Mireo i będą się cechować długą żywotnością oraz wysoką wydajnością. Według planów, technologia stanie się gotowa do służby w 2021 r.

Jak podaje Siemens, dzięki niskiej masie własnej, energooszczędnym podzespołom oraz inteligentnemu systemowi zarządzania siecią pokładową, wykorzystywana w transporcie podmiejskim i regionalnym Mireo zużywa do 25% mniej energii, w porównaniu do pociągów o porównywalnej ilości miejsc pasażerskich. Platforma została zaprojektowana do podróżowania z prędkością do 160 km/h.

 

siemens.com, railcolornews.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY