Siemens oraz kanadyjska spółka Ballard rozwijają ogniwa paliwowe z przeznaczeniem do pociągów. Ich partnerem jest uczelnia techniczna RWTH Aachen z siedzibą w Akwizgranie.
Projekt otrzymał dofinansowanie ze strony niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w wysokości 12 mln euro. Wsparcie przyznano w ramach „Narodowego Programu Innowacji w zakresie technologii wodorowych i ogniw paliwowych”.
Ogniwa nowej generacji zostaną zainstalowane w opracowanej przez Siemensa platformie pociągowej Mireo i będą się cechować długą żywotnością oraz wysoką wydajnością. Według planów, technologia stanie się gotowa do służby w 2021 r.
Jak podaje Siemens, dzięki niskiej masie własnej, energooszczędnym podzespołom oraz inteligentnemu systemowi zarządzania siecią pokładową, wykorzystywana w transporcie podmiejskim i regionalnym Mireo zużywa do 25% mniej energii, w porównaniu do pociągów o porównywalnej ilości miejsc pasażerskich. Platforma została zaprojektowana do podróżowania z prędkością do 160 km/h.
siemens.com, railcolornews.com, materiały własne