UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Nowy model Hyundaia zaprezentowany na targach AutoMobility LA, dzięki platformie E-GMP, ma zapewnić duży zasięg jazdy i ultraszybkie możliwości ładowania. W warunkach rzeczywistych z ładowarką o mocy 350 kW model będzie mógł naładować akumulatory od 10 do 80 procent w około 20 minut. Koncepcja została również zaprojektowana tak, aby osiągnąć docelowy zasięg ponad 300 mil, czyli 480 kilometrów. Przedstawiony prototyp zdaniem producenta, toruje drogę do tego, czym SUV musi stać się w erze samochodów elektrycznych. Wnętrze wygląda jak salon w którym do dyspozycji jest m.in. i lodówka i wnęki do odświeżenia obuwia.

Po prototypach 45 z 2019 roku i Prophecy z 2020 roku, koncepcyjny SEVEN otwiera nowy rozdział dla marki IONIQ, ukierunkowanej na prezentację pojazdów elektrycznych firmy Hyundai, zasilanych akumulatorami (BEV). Model SEVEN jak podkreśla producent jest wyraźnym odzwierciedleniem zaangażowania Hyundaia w neutralność węglową do 2045 roku.

Zmieniony paradygmat

Koncept SEVEN pokazuje kreatywną wizję Hyundaia i zaawansowany rozwój technologiczny dla naszej przyszłej, zelektryfikowanej mobilności. Jego innowacyjne wnętrze, przyjazny dla środowiska układ napędowy oraz najnowocześniejsze technologie w zakresie bezpieczeństwa i wygody kształtują ekscytującą przyszłość dla klientów SUV-ów Hyundaia – powiedział José Muñoz Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor North America

Koncepcyjny model SEVEN jest przykładem auta z rodziny IONIQ, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przestrzennym i higienicznym funkcjom, które przekształcają pojazd w nowoczesną przestrzeń do życia, ale na kołach.

Jako namacalny dowód wizji Hyundaia o nazwie „Postęp dla ludzkości”, IONIQ zmienia paradygmat doświadczeń klientów pojazdów elektrycznych, dostosowując się do zróżnicowanego stylu życia bez ograniczeń. SEVEN reprezentuje nasze zaangażowanie w podejście skoncentrowane na człowieku, aby na nowo zdefiniować jego codzienne doświadczenia – powiedział Thomas Schemera, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor ds. Globalnego Marketingu Hyundai Motor Company

Nowa definicja SUV-a

Koncepcja SEVEN jest oparta na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych (BEV). Długi rozstaw osi i płaska podłoga platformy E-GMP umożliwia stworzenie zupełnie nowej klasy pojazdów, która zaoferuje klientom całkiem nowe doznania.

Model ma aerodynamicznie kształty, które odbiegają od typowego SUV-a. Niska, przednia krawędź maski, opływowa linia dachu i wydłużony rozstaw osi stanowią wyraźne odejście od wyglądu tradycyjnych SUV-ów napędzanych silnikami spalinowymi. Minimalistyczna forma SEVEN kontrastuje z potężną sylwetką i władczą, surową prezencją auta. Za silną prezencją modelu SEVEN na drodze odpowiadają obręcze kół wyposażone w zintegrowane, aktywne klapy aerodynamiczne, które rozkładają się lub chowają w zależności od aktualnych wymagań dotyczących chłodzenia hamulców lub niskiego oporu powietrza. Auto wyposażone jest (podobnie jak w IONIQ) w reflektory Parametric Pixel, które zapewniają powitalną sekwencję świateł podczas uruchamiania.

Nowe możliwości umeblowania

Priorytetem w modelu jest innowacyjna aranżacja przestrzeni, która zapewnia podróżnym większą swobodę niż kiedykolwiek wcześniej. Rozstaw osi modelu  sięga 3,2 metra, dzięki zastosowanemu zamysłowi konstrukcyjnemu, w ramach którego rozsunięto koła, aby maksymalnie wydłużyć rozstaw osi. Dzięki płaskiej podłodze projektanci Hyundai Motor mogli znaleźć alternatywę dla tradycyjnego ustawienia rzędów siedzeń w aucie, tworząc bardziej płynny układ wnętrza. Bezsłupkowe drzwi oferują wygodny dostęp, ale też ukazują przyjazne wnętrze z zupełnie nowym wymiarem przestrzeni. Opływowa linia dachu, długi rozstaw osi i płaska podłoga, która sięga aż do trzeciego rzędu, otwierają nowe możliwości umeblowania wnętrza tak, jak w luksusowym salonie.

Na miarę ery autonomicznej

SEVEN ucieleśnia także przyszłą wizję Hyundaia w zakresie autonomicznej mobilności. Przed kierowcą jest wysuwany drążek sterowniczy, który chowa się, gdy nie jest używany. Bez konieczności wykorzystania typowego wyposażenia dla kierowcy, ultracienki kokpit i zintegrowane ekrany tworzą wrażenie przebywania w salonie. Układ siedzeń różni się od tradycyjnych SUV-ów, dzięki obrotowym fotelom i zakrzywionej kanapie. Ten układ siedzeń można dostosować do indywidualnych potrzeb w zależności od trybu jazdy – kontrolowanego przez kierowcę lub autonomicznego.

Model oferuje elastyczną przestrzeń, którą można dostosować do indywidualnych potrzeb pasażerów. To skoncentrowane na człowieku podejście pozwala SEVEN wyobrazić sobie przyszłość mobilności i łączności, jednocześnie kładąc podwaliny pod przyszłe modele z rodziny IONIQ.

Auto posiada uniwersalną konsolę, specjalnie zaprojektowane sprzęty jak z domowego AGD oraz wielofunkcyjny graficzny interfejs systemu Smart Hub. Na pokładzie jest wbudowana minilodówka oraz odświeżające buty przegródki.

Dach panoramiczny wyposażony jest w ekran, który nie tylko wyświetla różne treści w zależności od gustu pasażerów, ale także zmienia ogólną atmosferę wnętrza, aby zagwarantować maksymalny relaks i przyjemność podczas podróży.

SEVEN ośmiela się zerwać z utartą ścieżką. SEVEN toruje drogę do tego, czym SUV musi stać się w erze samochodów elektrycznych, dzięki aerodynamicznej, czystej formie, która nie narusza jego surowej osobowości. Wnętrze otwiera nowy wymiar przestrzeni, która dba o swojego pasażera jako rodzinną przestrzeń życiową – powiedział SangYup Lee Starszy Wiceprezes, Szef Hyundai Global Design

Zrównoważone środowisko

SEVEN wykorzystuje różne przyjazne dla środowiska materiały, oferując jednocześnie wiodące w segmencie funkcje higieniczne, takie jak system higienicznego przepływu powietrza i sterylizacja powietrza techniką UVC. Hyundai zastosował biofarbę na zewnętrznej części modelu, a całe wnętrze wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów odnawialnych. Gips mineralny, bambusowe listwy i dywan, biożywica i farba do wnętrz są oparte na odnawialnych źródłach, które mogą zmniejszyć zanieczyszczenie w procesie produkcyjnym. Szerokie zastosowanie miedzi i higienicznie obrobionej tkaniny z funkcjami antybakteryjnymi zapewnia, że wszystkie powierzchnie wewnątrz samochodu pozostają czyste przez cały czas.

Źródło: na podstawie Hyundai

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY