UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zgodnie z zapowiedziami, prace parlamentarne nad ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych przebiegają w szybkim tempie.

Projekt trafił wczoraj do komisji, zaś w dniu dzisiejszym ustawa została przyjęta przez Sejm.

Za jej przyjęciem głosowało 235 posłów, 165 było przeciw, od głosu wstrzymało się 18 parlamentarzystów.

W głosowaniu przepadł wniosek Platformy Obywatelskiej o odrzuceniu projektu ustawy w całości. Wniosek poparło Polskie Stronnictwo Ludowe. Posłowie z PO i PSL argumentowali, że prace nad ustawą przebiegały zbyt szybko i istnieją wątpliwości, co do jej dopracowania.

Projekt ustawy został przyjęty przez rząd 28 grudnia. Tempo prac było wysokie, z uwagi na kary grożące Polsce w razie dalszego opóźnienia w implementacji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Przepisy powinny zostać wdrożone do dnia 01 lutego 2018 r.

„Projekt ureguluje funkcjonowanie rynku paliw alternatywnych w transporcie, szczególnie w odniesieniu do energii elektrycznej i gazu ziemnego. Ma rozwiązać m.in. problem braku infrastruktury paliw alternatywnych w Polsce. Zgodnie z projektem, ma powstać system regulacyjny pozwalający na budowę publicznej infrastruktury ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym (400 tzw. szybkich ładowarek o mocy ok. 50 kW i 6 000 tzw. wolnych ładowarek), a także tankowania pojazdów CNG i LNG (104 stacje CNG i 14 stacji LNG – 33 mln zł). Inwestycje te mają się przyczynić do upowszechnienia pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, co z kolei przyczyni się do zmniejszenia zanieczyszczeń powietrza” – przypomniał Sejm w sprawozdaniu z debaty.

Ponadto projekt przewiduje m.in.: możliwość poruszania się pojazdów o napędzie elektrycznym po buspasach, wprowadzenie wyższej stawki odpisów amortyzacyjnych dla pojazdów o napędzie elektrycznym, zwolnienie z podatku akcyzowego w przypadku pojazdów elektrycznych. W dokumencie znalazł się też pomysł wprowadzenia obligatoryjnego udziału pojazdów o napędzie elektrycznym we flocie części organów administracji centralnej oraz wybranych jednostek samorządu terytorialnego.

Ustawą zajmie się teraz Senat.

 

isbnnews, materiały własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY