UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Hiszpański producent wraz z Grupą Volkswagen poinformował o rozpoczęciu projektu Future: Fast Forward. Partnerzy złożyli wniosek do programu Strategicznego Projektu Odbudowy i Transformacji Gospodarczej dla pojazdów elektrycznych i połączonych. To największa tego typu inicjatywa w historii hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego, która skupia ponad 60 firm z 11 regionów Hiszpanii. Jej głównym założeniem jest zelektryfikowanie zakładów w Martorell i Navarrze, budowa gigafabryki akumulatorów w Walencji oraz utworzenie pełnego łańcucha dostaw baterii w Hiszpanii.

Europejskie centrum mobilności

Partnerzy projektu Future: Fast Forward (CaixaBank, Eurecat, FICOSA, ITAINNOVA i Telefónica España) kierowanego przez Grupę Volkswagen oraz Seat złożyli wniosek do programu Strategicznego Projektu Odbudowy i Transformacji Gospodarczej (hiszp.: PERTE) dla pojazdów elektrycznych i połączonych. Celem jest przekształcenie Hiszpanii w główne centrum pojazdów elektrycznych w Europie.

11 autonomicznych wspólnot

Projekt skupia firmy z 11 wspólnot autonomicznych Hiszpanii: Andaluzji, Aragonii, Kraju Basków, Kantabrii, Kastylii i León, Katalonii, Wspólnoty Madrytu, Estremadury, Galicji, Nawarry i Walencji. Wśród nich znajdują się Seat CODE, Seat MÓ, Seat S.A, Volkswagen Navarra czy Bosch. To największa grupa przedsiębiorstw w historii hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego łącząca 62 firmy z różnych branż w jednej organizacji. 61 % wszystkich współpracujących podmiotów stanowią małe oraz średnie przedsiębiorstwa.

Cztery filary

Program inicjatywy składa się z czterech głównych filarów i obejmuje łącznie dziewięć bloków związanych z pojazdami elektrycznymi. Założeniem pierwszego z nich jest zelektryfikowanie fabryk w Martorell i Pampelunie. Drugi bazuje na stworzeniu pełnego ekosystemu dla produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych w Hiszpanii – począwszy od wydobycia niezbędnego do produkcji litu w kopalniach po montaż akumulatorów oraz budowę gigafabryki akumulatorów w Sagunto w Walencji. Trzeci filar obejmuje produkcję kluczowych komponentów pojazdów elektrycznych w Hiszpanii, natomiast czwarty dotyczy obszarów związanych ze szkoleniem, cyfryzacją i gospodarką o obiegu zamkniętym. Prezesem grupy biznesowej Future: Fast Forward został Marc Riera, dyrektor ds. strategii zakupów i nowych projektów w Seat S.A.

Źródło: na podstawie Seat

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA