UDOSTĘPNIJ

Hiszpańska firma uruchamia Centrum Testowe Energii (TCE), które opracuje i przetestuje systemy energetyczne dla samochodów elektrycznych (BEV) i hybrydowych typu plug-in (PHEV). Inwestycja zlokalizowana w Martorell kosztowała ponad 7 mln euro i jest kolejnym krokiem do stworzenia w Europie wiodącego ośrodka mobilności elektrycznej. Producent wchodzący w skład Grupy Volkswagen planuje do 2025 roku zaprezentowanie pierwszego miejskiego samochodu elektrycznego oraz docelowo produkcję ponad pół miliona pojazdów bezemisyjnych rocznie

Obiekt zlokalizowany jest w Centrum Technicznym Seata-a w Martorell. W budynku będą opracowywane i testowane wydajności systemów energetycznych dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych Cupry, Seata-a, Seata-a MÓ oraz innych marek Grupy Volkswagen. Inwestycja jest częścią globalnej sieci badawczo-rozwojowej Grupy i drugim tego typu miejscem w Europie. To także kolejny krok w elektryfikacji firmy i hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Innowacyjna przestrzeń

TCE ma stać się także przestrzenią innowacji, współpracy i badań, oferując szkolenia dla młodych ludzi w zakresie produkcji samochodów elektrycznych.

TCE będzie przeprowadzać do 6000 różnych testów rocznie, co pozwoli nam zweryfikować oraz zagwarantować wydajność akumulatorów i systemów ładowania. Otwarcie nowego obiektu to świetna wiadomość, nie tylko ze względu na postępującą elektryfikację naszej firmy. Inwestycja pozwoli nam także pozycjonować się jako punkt odniesienia w rozwoju technologii dedykowanej zrównoważonej elektromobilności – powiedział Werner Tietz dyrektor generalny Seata-a i Cupry.

 

W ramach startegii Future Fast Forward, Seat planuje do 2025 roku zaprezentowanie pierwszego miejskiego samochodu elektrycznego oraz docelowo produkcję ponad pół miliona pojazdów bezemisyjnych rocznie. Firma chce odgrywać kluczową rolę w popularyzacji elektromobilności wśród szerokiego grona klientów.

Baterie do dwóch platform

Zbudowane w zaledwie 18 miesięcy Centrum Testowe zajmuje 1500 mkw. i obejmuje różne pomieszczenia przeznaczone do walidacji modułów akumulatorowych. W obiekcie będą testowane baterie do platform MEB (elektrycznych) i MQB (hybrydowych), a także różne ładowarki stosowane we wszystkich zelektryfikowanych pojazdach. W sumie, pojemność testowa inwestycji wynosi 1,3 megawata, co odpowiada mocy ładowania ponad 100 000 telefonów komórkowych w tym samym momencie lub 350 gospodarstw domowych, w których jednocześnie włączono wszystkie urządzenia elektryczne.

Tysiące godzin testów

Aby zapewnić optymalną wydajność baterii przez cały okres ich eksploatacji w różnych warunkach, każda z nich przejdzie średnio ponad 17 500 godzin testów. W budynku mieści się również warsztat, w którym przeprowadzane będą próby systemu energetycznego, bezpieczeństwa funkcjonalnego oraz integracji funkcji z całą elektroniką samochodów hybrydowych i elektrycznych. Akumulatory i moduły będą też sprawdzane w ekstremalnych sytuacjach termicznych, między -25 a +55 ºC. Dzięki specjalnym komorom klimatycznym inżynierowie Seata-a będą symulowali różnorodne warunki, jakie samochód może napotkać w swoim cyklu życia. TCE jest w trakcie procesu certyfikacji LEED (Leadership in Energy & Environment Design), która potwierdza, że budynek ma minimalny wpływ na środowisko naturalne.

Źródło: na podstawie seatmedia.pl

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA