UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Scania poinformowała, że wraz ze szwedzką firmą Renova, zajmującą się zarządzaniem odpadami, projektuje śmieciarkę zasilaną wodorowymi ogniwami paliwowymi. Pojazd zostanie wyposażony w zelektryfikowany układ napędowy oraz zelektryfikowaną zgniatarkę.

Jak powiedziała Marita Nilsson, Project Manger w dziale Technologii Elektrycznych Układów Napędowych Scanii: „Jesteśmy bardzo zainteresowani zgromadzeniem większego doświadczenia w dziedzinie ogniw paliwowych w rzeczywistej działalności naszych klientów. Ogniwa paliwowe stanowią obiecującą technologię potrzebą do dekarbonizacji transportu”.

Spółka Renova przeprowadzała już testy całkowicie elektrycznych śmieciarek zasilanych akumulatorami. Próby pojazdu z ogniwami paliwowymi firma zainicjuje po raz pierwszy. Zeroemisyjność i niski poziom hałasu samochodów wodorowych ma szczególne znaczenie na gęsto zabudowanych terenach miejskich, zwłaszcza podczas wywozu odpadów we wczesnych godzinach porannych. Jednocześnie, pojazdy wodorowe zapewniają podobną ładowność, czas działania i zasięg, jak ich konwencjonalne odpowiedniki.

Projekt Scanii jest rozwijany wspólnie ze Szwedzką Agencją Energetyczną oraz Królewskim Instytutem Technicznym w Sztokholmie. Wodorowa śmieciarka zostanie dostarczona pod koniec 2019 r. lub na początku 2020 r.

Scania rozwija pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi również we współpracy z norweskim dystrybutorem żywności Asko. Szwedzki producent zamierza dostarczyć na rzecz swojego partnera cztery wodorowe pojazdy ciężarowe o zasięgu 500 km.

 

scania.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY