UDOSTĘPNIJ

W dniach 3-5 listopada br. odbędzie się formule hybrydowej (ze studia telewizyjnego w Regent Warsaw Hotel), Kongres ESG Polska Moc Biznesu. Podczas wydarzenia omawiane będą najbardziej obiecujące i transformujące trendy w polskim biznesie. Ponad 150 ekspertów reprezentujących ngo’sy, naukę, biznes, samorządy oraz rząd odpowie na pytania m.in. jak maksymalizować efekty pozytywnego wpływu polskich firm na społeczeństwo, jakie korzyści płyną z wdrożenia nowoczesnych technologii i cyfryzacji oraz jak walczyć z wykluczeniem cyfrowym. Partnerem merytorycznym kongresu jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.

Prelegentami będą liderzy ze świata nauki i biznesu, samorządów, rządu i NGO-sów, w tym prof. Piotr Wachowiak, Rektor SGH; Paweł Borys, Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju; Weronika Kuna, dyrektor ds. relacji z sektorem administracji publicznej i rządem, Microsoft; Paweł Jakubik, dyr. ds. transformacji cyfrowej w chmurze, Microsoft; Radosław Kwiecień, wiceprezes BGK oraz Renata Fijałkowska, przewodnicząca „potoku społecznego” oraz psycholog doradca NGO, ekspert merytoryczny Fundacji One Day.

Społeczeństwo, gospodarka, ekologia

Podczas kongresu będzie omawiana m.in. wizja polskiego społeczeństwa w kontekście odpowiedzialności społecznej. Co wspiera rozwój społeczny, a co go ogranicza: rola edukacji, ochrony zdrowia, systemów zarządzania, efektywności i skali działania. Znaczenie kultury, sportu i rodziny w rozwoju jednostki i grup społecznych. Jak efektywnie budować dialog międzypokoleniowy: bezpieczna przyszłość młodzieży i aktywizacja osób starszych. Rola państwa w zmianach społecznych. Współczesne szanse i wyzwania społeczno-gospodarcze. Plan Odbudowy dla Europy i Polski Ład. Odpowiedzialność gospodarcza państwa i biznesu wobec społeczeństwa. Co trzeba zmienić by stać się jednym z europejskich liderów? Finansowanie i promocja polskich marek. Niezależność gospodarcza kraju i szanse, jakie daje jego geopolityczne położenie: atrakcyjność inwestowania i współpraca międzynarodowa.

Wykorzystać potencjał

Trudny czas pandemii, gdy łańcuchy dostaw zostały zakłócone, ujawnił przewagę wielu polskich firm. Polska jest niezmiennie atrakcyjnym miejscem dla zagranicznych inwestycji, a przedsiębiorstwa z naszego kraju właśnie rozszerzają swoją działalności na nowych rynkach. Nasza gospodarka potrzebuje kolejnych sukcesów, takich jak sukces w sektorze produkcji AGD. Warto wiedzieć, że co drugie duże urządzenie AGD produkowane w Unii Europejskiej powstaje w Polsce. To dobry moment, aby intensywnie działać i postawić na firmy, które mają szanse na międzynarodowe sukcesy. Musimy wykorzystać nasz ogromny potencjał, ponieważ właśnie teraz możliwości ekspansji na zagranicznych rynkach są znaczące. Merytoryczne debaty i twórczy dialog przedsiębiorców z przedstawicielami władz publicznych, organizacji pozarządowych i środowiska akademickiego jest obecnie jeszcze bardziej potrzebny – powiedział Konrad Pokutycki, Prezes Zarządu BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.

Uczestnicy omawiać będą też zagadnienia dotyczące realnej odpowiedzialności społecznej wobec środowiska w kontekście zjawiska greenwashingu oraz racjonalnego wykorzystania działalności proekologicznej dla dobra społecznego. Postarają się też odpowiedzieć m.in. na pytania jak zachować równowagę między ekonomią a ekologią na które technologie i rozwiązania warto stawiać dziś, a na które w przyszłości oraz jak zintegrować działania rządu, samorządów, nauki i biznesu, aby osiągnąć efekt synergii i skali.

NGO-sy potrzebują wsparcia

Do udziału w kongresie zaproszeni zostali też m.in. przedstawiciele NGO-sów, fundacji, które z założenia, na co dzień, stają przed wyzwaniem rozwiązywania ważkich problemów dotyczących często marginalizowanych grup społecznych.

– To właśnie NGO-sy zajmują się profesjonalną pomocą najbardziej potrzebującym. To organizacje pozarządowe wiedzą i czują oddolnie jak wygląda sytuacja w regionach, jak ciężko trzeba pracować, aby poszczególne kwestie związane z ekonomią, zdrowiem, środowiskiem lub kwestiami społecznymi poprawiać. To jest cenny głos, bo to właśnie one, fundacje, najczęściej reprezentują mieszkańców i angażują się w rozwiązywanie różnych problemów – często w formie wolontariatu. Chcemy pomóc pomagającym. Stąd nasz postulat, by NGO-sy w szerszym zakresie były widzialne, słyszalne i mocno wyeksponowane, aby były bardziej wspierane przez biznes, samorządy i rząd – powiedziała Renata Fiałkowska, psycholog doradca NGO, ekspert merytoryczny Fundacji One Day.

– Zdajemy sobie sprawę że samorządy, rząd, ale również biznes mają na sobie dużą odpowiedzialność za społeczeństwo w różnych obszarach, od edukacji po stan zdrowia. Dlatego Kongres ESG Polska Moc Biznesu to również m.in. pomoc biznesu. Chcemy, aby biznes i samorządy usłyszały głos i to co mają do przekazania organizacje pozarządowe. Dlatego podczas pierwszego dnia kongresu oddajemy przestrzeń fundacjom i stowarzyszeniom pozarządowym. Powołaliśmy grupy robocze pn. „Ludzka twarz biznesu – Równy start dla każdego”. Dzięki temu poruszane przez stowarzyszenia problemy mają szansę wybrzmieć w pełni, a biznes ma szanse realnie wesprzeć potrzeby NGO-sów – powiedział Artur Beck, producent i organizator kongresu.

Źródło: na podstawie TOGETAIR

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA