UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Polestar poinformował o rozpoczęciu produkcji pierwszych prototypów (ang. verification prototypes/VP) modelu Polestar 1. Samochody posłużą m.in. do testów zderzeniowych oraz prób w warunkach drogowych przy zmiennych warunkach pogodowych.

W odróżnieniu od wersji seryjnej, która będzie wytwarzana w Centrum Produkcyjnym Polestara zlokalizowanym w chińskim Chengdu, prototypy są montowane w szwedzkim Göteborgu, w znacznym zakresie ręcznie. Wykonana z włókien węglowych konstrukcja pojazdu wymaga zastosowania nowego, specjalistycznego sprzętu i metod produkcji, które w następnej kolejności zostaną wdrożone również w Chinach i wykorzystane przy budowie pojazdów seryjnych.

Jak powiedział Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestara:
„Montaż samochodów VP oznacza, że ​​Polestar 1 o kolejny krok zbliżył się do produkcji seryjnej. Ta pierwsza partia 34 pojazdów pozwoli naszym inżynierom dostroić najdrobniejsze detale modelu i zapewnić, że Polestar 1 będzie idealny, gdy rozpoczniemy produkcję seryjną w połowie przyszłego roku”.

Polestar 1 stanie się pierwszym modelem Grupy Volvo, którego architektura zostanie oparta na włóknie węglowym. Samochód będzie wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in o mocy 600 KM i momencie obrotowym 1 000 Nm. Zasięg pojazdu w trybie zeroemisyjnym ma przekraczać 150 km – najwięcej spośród PHEVów dostępnych na rynku. W dalszej przyszłości na rynek trafią całkowicie elektryczne modele Polestar 2 (konkurent Tesli Model 3) oraz Polestar 3 (SUV).

polestar.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNER GŁÓWNY

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA