UDOSTĘPNIJ

Rolls-Royce rozpoczął prace nad nowymi magazynami energii dla systemów napędowych eVTOL i elektrycznych samolotów podmiejskich. Firma zainwestuje w projekt 80 milionów funtów (około 93,4 miliona euro) do 2030 roku.

Rolls-Royce zakłada, że opracowywane urządzenia pozwolą na obsługę lotów o zerowej emisji na dystansie ponad 100 mil (160 kilometrów). Systemy magazynowania energii (ESS) są dedykowane do wykorzystania dla całkowicie elektrycznych i hybrydowych systemów napędowych VTOL lub samolotów mieszczących maksymalnie 19 pasażerów.

Rolls-Royce: elektryczny napęd plus magazynowanie energii

Opracowujemy szereg rozwiązań do magazynowania energii, które uzupełniają nasze elektryczne systemy napędowe. Dzięki temu będziemy mogli zaoferować naszym klientom kompletny system napędu elektrycznego dla ich platformy, zarówno eVTOL, jak i samolotu podmiejskiego. Umożliwi to naszej firmie uzyskanie statusu „punktu kompleksowej obsługi” dla całkowicie elektrycznych lub hybrydowo-elektrycznych systemów napędowych. To niezwykle ważne  kontekście tego, że te nowe rynki szybko rozwijają się i rozszerzają – powiedział Rob Watson, dyrektor ds. elektryki w Rolls-Royce.

Rolls-Royce od wielu lat dostarcza „elektryczne rozwiązania” i opracował już 10 różnych systemów akumulatorowych do zastosowań lotniczych. Z tych akumulatorów cztery projekty zostały już wykorzystane w trzech samolotach, które jak deklaruje firma mają za sobą już ponad 250 godzin lotu. Dwa inne projekty mają zostać wdrożone w e samolocie w 2021 r. Wśród nich znajduje się bateria opracowana we współpracy z firmą Electroflight, brytyjskim partnerem produkcyjnym Rolls-Royce’a w programie ACCEL.

Całkowicie elektryczne samoloty będą latały w Norwegii

W marcu tego roku Rolls-Royce i projektant samolotów Tecnam nawiązali współpracę z norweskimi regionalnymi liniami lotniczymi Widerøe, aby do 2026 r. wdrożyć całkowicie elektryczny samolot pasażerski. Rolls-Royce ma dostarczyć cały elektryczny układ napędowy i system magazynowania energii dla nowego P- Samoloty Volta.

Rozległa sieć lotnisk służących do krótkich startów i lądowań w Norwegii jest idealna dla technologii o zerowej emisji.  – Projekt, którego zwieńczeniem będzie samolot elektryczny ma pokazać, jak szybko mogą i będą opracowywane nowe technologie. Ale także to, że jesteśmy na dobrej drodze do latania przy zerowej emisji już od 2026 roku – powiedział w marcu tego roku Stein Nilsen, dyrektor generalny Widerøe.

Całkowicie elektryczny samolot P-Volt, oparty będzie na 11-miejscowym samolocie Tecnam P2012 Traveller, którego parametry są optymalne do krótkich startów i lądowań, a także do tras na północnym i zachodnim wybrzeżu Norwegii.

Źródło: własne, rolls-royce.com

 

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA