UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Renault podpisał umowę zaopatrzeniową z fińską firmą Terrafame, jednym z głównych producentów metali wykorzystywanych w produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Na mocy tego porozumienia Grupa Renault zapewni sobie znaczące wielkości dostaw siarczanu niklu, które odpowiadają rocznej pojemności około 15 GWh. Dostawy niklu pozwolą na zapewnienie produkcji 300 tys. samochodów elektrycznych rocznie.

Drugie życie akumulatorów

Wraz z utworzeniem ośrodka przemysłowego specjalizującego się w samochodach elektrycznych – Renault ElectriCity, Grupa Renault staje na czołowej pozycji w dziedzinie wdrażania sprawniejszych akumulatorów niskowęglowych i nadających się do ponownego użycia. W połączeniu z partnerską współpracą z firmą Vulcan zapewniającą dostawy litu o niskiej zawartości węgla, a także z sojuszem z firmą Veolia & Solvay w celu zapewnienia cyrkularnej gospodarki materiałami do budowy akumulatorów, porozumienie to stanowi kolejny etap na drodze do zmniejszenia śladu środowiskowego samochodów elektrycznych i do osiągnięcia celu neutralności węglowej do roku 2040.

– Partnerstwo z firmą Terrafame stanowi konkretny krok do osiągnięcia celu zmniejszenia o 30% śladu węglowego związanego z zakupami Grupy do 2030 roku. Dekarbonizacja i identyfikowalność produktów chemicznych użytych do budowy akumulatorów to kluczowe wyzwania w zakresie mobilności elektrycznej oraz transformacji energetycznej. Terrafame posiada zdecydowaną przewagę w dziedzinie zrównoważonego rozwoju oraz ochronie zasobów dzięki swej unikalnej metodzie produkcji. Ślad węglowy siarczanu niklu wytwarzanego przez przemysłowy ekosystem firmy jest o ponad 60% niższy od średniej w sektorze – powiedział Gianluca De Ficchy, dyrektor Aliansu ds. zakupów i dyrektor generalny Alliance Purchasing Organization (APO).

Budowa łańcuch dostaw

Ambicje Grupy Renault zobowiązują nas do budowy zrównoważonego i odpowiedzialnego łańcucha dostaw funkcjonującego w długim okresie – naszym zadaniem jest dostawa siarczanu niklu niezbędnego do wyprodukowania 300 000 samochodów elektrycznych rocznie. Cieszymy się z tej obiecującej współpracy, która będzie naszym wkładem w dekarbonizację mobilności i środków transportu – dodał Joni Lukkaroinen, CEO of Terrafame.

Bezpośrednia współpraca producenta samochodów z przedstawicielem branży metalurgicznej w początkowej fazie produkcji wprowadza głęboką zmianę w łańcuchu wartości akumulatora. Proces produkcji w firmie Terrafame, oparty na technice bioługowania (proces pozyskiwania metali poprzez działanie bakterii), zużywa o około 90% mniej energii niż wskazuje średnia dla przemysłu produkującego siarczan niklu. Ponadto zintegrowany system produkcji Terrafame ma swój początek i koniec w tym samym zakładzie, od miejsca wydobycia począwszy, na wyprodukowaniu chemikaliów stosowanych w akumulatorach kończąc. Jedność miejsca w połączeniu z efektywnością energetyczną zakładu pozwala na ograniczenie śladu środowiskowego i zapewnienie pełnej przejrzystości łańcucha. Oddziaływanie na cały łańcuch wartości nie tylko upraszcza zarządzanie ryzykiem, lecz także przyczynia się jak podkreśla producent do zapewnienia większej przejrzystości mechanizmów cenowych.

Źródło: na podstawie Renault

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY