UDOSTĘPNIJ

Renault podpisał z  Vulcan Energy pięcioletnie porozumienie o partnerstwie strategicznym w ramach projektu „Zero Carbon Lithium™ Project”, którego celem jest zabezpieczenie dostaw 6000 do 17000 ton litu rocznie – surowca, który jest niezbędny do produkcji akumulatorów trakcyjnych. Ostateczna umowa ma zostać podpisana jeszcze w tym roku.

Porozumienie jest zgodne ze strategią Grupy Renault, która zakłada oferowanie konkurencyjnych i przyjaznych dla środowiska samochodów elektrycznych „Made in Europe”. Współpraca partnerska z firmą Vulcan Energy pozwoli uniknąć emisji od 300 do 700 kg CO2 przypadającej na jeden akumulator trakcyjny o pojemności 50 kWh.

Grupa Renault podpisała umowę zaopatrzeniową z firmą Vulcan Energy, światowym liderem w rozwijaniu produkcji litu. Porozumienie, przewidujące rozpoczęcie dostaw w 2026 roku, zostało zawarte na wstępny okres pięciu lat z możliwością przedłużenia za obopólną zgodą. Porozumienie wymaga jeszcze podpisania ostatecznej umowy na podobnych warunkach do dnia 20 listopada 2021 r.

Zgodnie ze stawianym przez Grupę Renault celem stworzenia oferty samochodów „Made in Europe” i w związku z utworzeniem Renault ElectriCity, największego centrum produkcyjnego samochodów elektrycznych w Europie, koncern będzie kupował rocznie od 6000 do 17000 ton litu produkowanego przez Vulcan Energy w Niemczech.

– Jesteśmy bardzo dumni z nawiązania współpracy z Vulcan Energy, europejskim producentem litu o zerowym śladzie węglowym. Nasza odpowiedzialność za środowisko i odpowiedzialność społeczna jest kluczowym elementem planu strategicznego Renaulution i ta polityka musi być również wiążąca dla naszych dostawców, jeśli chcemy tworzyć prawdziwą wartość i oferować najbardziej ekologiczne samochody na rynku – powiedział Gianluca De Ficchy, dyrektor Aliansu ds. zakupów i dyrektor generalny Alliance Purchasing Organization (APO). 

Grupa Renault, która stawia sobie za cel osiągnięcie neutralności węglowej w świecie do 2050 roku, przyspiesza realizację swojej strategii w zakresie pojazdów elektrycznych. Do 2025 roku chce osiągnąć najbardziej ekologiczny miks na rynku europejskim – ponad 65% udziału w sprzedaży modeli elektrycznych i zelektryfikowanych oraz nawet do 90% udziału samochodów w 100% elektrycznych w miksie sprzedaży do 2030 roku. Vulcan Energy będzie produkować lit w jakości akumulatorowej z solanki geotermalnej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Dzięki linii produkcyjnej, która pozwala ograniczyć ślad węglowy litu i zużycie wody w fazie produkcji, Grupa Renault będzie w stanie uniknąć emisji od 300 do 700 kg CO2 w przeliczeniu na jeden akumulator o pojemności 50 kWh.

– Pragniemy współpracować z firmami, które podzielają naszą filozofię zrównoważonego rozwoju. Grupa Renault jest pionierem w dziedzinie pojazdów elektrycznych i z powodzeniem wprowadza na rynek popularne i przystępne cenowo modele. Neutralność węglowa stanowi kluczowy element strategii naszego partnera, który zobowiązał się do obniżenia śladu węglowego swoich akumulatorów trakcyjnych na przestrzeni całego ich cyklu życia. Dlatego bardzo cieszymy się z tej perspektywy długofalowej i owocnej współpracy z Grupą Renault – dodał Dr Francis Wedin, dyrektor generalny Vulcan Energy.

Źródło: na podstawie Renault

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA