UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W 2020 r. Grupa Renault zamierza ukończyć projekt „Advanced Battery Storage”. Zakłada on utworzenie największego stacjonarnego systemu magazynowania energii, jaki kiedykolwiek powstał w Europie, z wykorzystaniem akumulatorów trakcyjnych samochodów elektrycznych.

System zgromadzi co najmniej 60 MWh energii i będzie dysponował mocą 70 MW. Zostanie rozmieszczony w wielu miejscach we Francji i w Niemczech. System zmagazynuje energię odpowiadającą rocznemu zużyciu ponad 5 000 gospodarstw domowych. Jak informuje Renault, realizacja projektu pomoże zachować odpowiednią częstotliwości napięcia w sieci elektroenergetycznej.

W ubiegłych latach francuski koncern zainstalował stacjonarne magazyny energii m.in. na wyspach Porto Santo i Belle-Île-en-Mer.

W 2018 r. władze portugalskiej wyspy Porto Santo oraz przedsiębiorstwo energetyczne EEM, Empresa de Electricidade da Madeira podjęły współpracę z Grupą Renault w celu stworzenia na wyspie inteligentnego ekosystemu elektrycznego w ramach programu „Smart Fossil Free Island”. Opiera się on na samochodach elektrycznych, inteligentnym ładowaniu, ładowaniu odwracalnym oraz magazynowaniu energii przy wykorzystaniu regenerowanych akumulatory z EV Renault. Akumulatory spełniają istotną rolę w funkcjonowaniu lokalnej sieci elektrycznej: regulują i stabilizują napięcie sieci oraz gromadzą energię produkowaną przez regionalne elektrownie słoneczne i wiatrowe.

Na podobnych zasadach działa program FlexMob’ile na francuskiej wyspie Belle-Île-en-Mer. Baterie pochodzące z samochodów elektrycznych Renault mogą być wykorzystywane do magazynowania nadmiaru energii produkowanej w ciągu dnia przez panele fotowoltaiczne umieszczone na dachach budynków. Następnie zgromadzona energia służy do zasilania EV lub ogrzewania domów wypoczynkowych.

 

media.renault.com.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY