UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Renault poinformowało, że uczestniczy w pracach nad rozwojem technologii dynamicznego, bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych (DEVC).

Koncern przeprowadził już pierwsze testy DEVC. Na torze w Satory (Francja) dwa Renault Kangoo Z.E. korzystały z ładowania podczas jazdy z prędkością 100 km/h. Testy stanowiły część projektu FABRIC, w ramach którego firmy Qualcomm Technologies i Vedecom wbudowały w eksperymentalny tor główną część systemu DEVC, zaś Renault zamontowało drugą część systemu w dwóch seryjnych Kangoo Z.E. Z prób wynika, że ładowanie podczas jazdy jest możliwe, nawet gdy pojazd porusza się z prędkością do 110 km/h.

Grupa Renault we współpracy z 32 partnerami z Europy uczestniczy w projekcie INCIT-EV, którego celem jest rozwój innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie ładowania samochodów elektrycznych. W drugiej fazie projektu, która rozpocznie się w drugim półroczu 2022 r., mają zostać zaprezentowane m.in. systemy dynamicznego, indukcyjnego uzupełniania energii na obszarze miejskim w Paryżu oraz na obszarach podmiejskich/long-range w Wersalu.

Z kolei do 2022 r. na szwedzkiej wyspie Gotlandia powstanie trasa o długości ok. 1,6 km umożliwiająca bezprzewodowe ładowanie podczas jazdy. Trasa zapewni energię dla elektrycznych autobusów i samochodów ciężarowych kursujących pomiędzy lotniskiem a centrum Visby, stolicy wyspy. Lokalne władze chcą w ten sposób ograniczyć emisję dwutlenku węgla.

Jak informuje Renault, wdrażanie tego rodzaju rozwiązań na dużą skalę wciąż wiąże się jednak z różnymi wyzwaniami – wymaga współpracy pomiędzy wieloma stronami w zakresie infrastruktury, ustalenia odpowiedniego rozmiaru urządzeń do ładowania, sposobu ich finansowania czy dostosowania technologii do zróżnicowanych potrzeb pojazdów poruszających się po drogach.

 

media.renault.com.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA