Renault poinformowało, że uczestniczy w pracach nad rozwojem technologii dynamicznego, bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych (DEVC).
Koncern przeprowadził już pierwsze testy DEVC. Na torze w Satory (Francja) dwa Renault Kangoo Z.E. korzystały z ładowania podczas jazdy z prędkością 100 km/h. Testy stanowiły część projektu FABRIC, w ramach którego firmy Qualcomm Technologies i Vedecom wbudowały w eksperymentalny tor główną część systemu DEVC, zaś Renault zamontowało drugą część systemu w dwóch seryjnych Kangoo Z.E. Z prób wynika, że ładowanie podczas jazdy jest możliwe, nawet gdy pojazd porusza się z prędkością do 110 km/h.
Grupa Renault we współpracy z 32 partnerami z Europy uczestniczy w projekcie INCIT-EV, którego celem jest rozwój innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie ładowania samochodów elektrycznych. W drugiej fazie projektu, która rozpocznie się w drugim półroczu 2022 r., mają zostać zaprezentowane m.in. systemy dynamicznego, indukcyjnego uzupełniania energii na obszarze miejskim w Paryżu oraz na obszarach podmiejskich/long-range w Wersalu.
Z kolei do 2022 r. na szwedzkiej wyspie Gotlandia powstanie trasa o długości ok. 1,6 km umożliwiająca bezprzewodowe ładowanie podczas jazdy. Trasa zapewni energię dla elektrycznych autobusów i samochodów ciężarowych kursujących pomiędzy lotniskiem a centrum Visby, stolicy wyspy. Lokalne władze chcą w ten sposób ograniczyć emisję dwutlenku węgla.
Jak informuje Renault, wdrażanie tego rodzaju rozwiązań na dużą skalę wciąż wiąże się jednak z różnymi wyzwaniami – wymaga współpracy pomiędzy wieloma stronami w zakresie infrastruktury, ustalenia odpowiedniego rozmiaru urządzeń do ładowania, sposobu ich finansowania czy dostosowania technologii do zróżnicowanych potrzeb pojazdów poruszających się po drogach.
media.renault.com.pl, materiały własne