UDOSTĘPNIJ

Podczas wirtualnego spotkania, kierownictwo Renault potwierdziło kierunek działania marki, który stanowi podstawę planu strategicznego Renaulution. Nadchodzi Nouvelle Vague, czyli „Nowa fala”. Zdaniem dyrektora generalnego Luca de Meo, Renault ma być liderem transformacji energetycznej i w 2030 roku stać się najbardziej „zieloną” marką Europy. 90 proc. jego sprzedaży będą stanowiły samochody zelektryfikowane.

Renault do 2025 roku chce wprowadzić 7 modeli z segmentów C i D – wszystkie zelektryfikowane. Ofensywę marki rozpoczęła Arkana na którą  do maja br. klienci złożyli ponad 6000 zamówień. W wersji E-TECH Hybrid nowy model będzie dostępny w czerwcu. W 2022 r. pojawi się nowy Megane E-TECH Electric. Wraz z modelem zadebiutuje też nowe logo koncernu (wizualizacja poniżej), które w 2024 roku pojawi się w całej gamie marki.

E-TECH sposobem na budowanie przyszłość

Renault jest liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych i ma ponad 10-letnie doświadczenie w tej dziedzinie. Może się także poszczycić blisko 400 000 sprzedanych samochodów elektrycznych.  W 2021 roku razem z wprowadzoną wersją E-TECH Hybrid Arkany i Captura oraz hatchbackiem Megane E-TECH Plug-in Hybrid marka oferuje gamę sześciu samochodów z napędem hybrydowym lub hybrydowym Plug-in E-TECH. Gilles le Borgne, wiceprezes i dyrektor ds. inżynieryjnych Renault Group, potwierdził, że marka wprowadzi technologię E-TECH Hybrid w przyszłych generacjach modeli, traktując ją jako sposób na budowanie przyszłości. Powróci m.in. Kangoo w wersji 5- i 7-miejscowej, które zadebiutowało na rynku w 1997 roku. Model w 2022 roku pojawi się również w wersji E-TECH z pełnym napędem elektrycznym.

Fabrice Cambolive, dyrektor ds. sprzedaży i operacji marki, potwierdził z kolei priorytety handlowe Renault. W ramach „Zielonej ofensywy” marka będzie wprowadzać coraz więcej zelektryfikowanych samochodów, kontynuując strategię E-TECH. Obecnie już co czwarty sprzedawany w Europie samochód Renault to model zelektryfikowany. Modele hybrydowe stanowią już 30% sprzedaży Clio we Francji. Poza Europą marka Renault inwestuje w swoje tradycyjne rynki o dużym potencjale i wysokim udziale lokalnych dostawców części: Brazylię, Rosję, Turcję i Indie. W Europie z kolei rozwój marki opiera się na jej głównych rynkach: Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii oraz bardziej czytelnej gamie produktów, a także jasnym planie na przyszłość. Marka chce umacniać pozycję lidera mobilności elektrycznej dzięki E-TECH i przyspieszyć ofensywę w segmencie C i na rynku samochodów dostawczych.

Lider w recyklingu

Renault stawia na zrównoważony i odpowiedzialny model działania również poprzez Re-Factory, pierwszy europejski hub gospodarki okrężnej. Docelowo nawet 120 000 samochodów rocznie, w tym także elektrycznych, będzie poddanych regeneracji i odzyskowi. Blisko 80% materiałów o strategicznym znaczeniu z recyklingu zostanie wykorzystanych w produkcji nowych akumulatorów. W 2030 roku Renault ma być producentem samochodów z najwyższym poziomem wykorzystania surowców pochodzących z recyklingu w nowych samochodach na całym świecie.

Źródło: na podstawie Renault

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA