UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Grupa Renault rozpoczyna zakrojone na szeroką skalę testy w zakresie systemów dwukierunkowego ładowania. Cechą szczególną technologii zastosowanej w systemach ładowania prądem zmiennym jest zainstalowanie w samochodach odwracalnej ładowarki. Jak informuje francuski koncern, testowane rozwiązanie wiąże się jedynie z niewielką i ograniczoną kosztowo adaptacją istniejących stacji ładowania.

W 2019 r. na drogi Europy wyjedzie 15 samochodów ZOE z systemem dwukierunkowego ładowania. Celem Grupy jest opracowanie oferty systemów odwracalnego ładowania oraz przygotowanie standardów razem z partnerami tego projektu. Testy rozpoczęły się w holenderskim Utrechcie i na wyspie Porto Santo (archipelag Madery w Portugalii). Następnie projekt będzie wdrażany we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Szwecji i w Danii.

Jak powiedział Gilles Normand, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Grupy Renault:
“Projekt potwierdza w pełni rolę lidera, jaką odgrywa Grupa Renault w dziedzinie elektromobilności skierowanej do wszystkich oraz jej pozycję ważnego podmiotu w zakresie przemian energetycznych. Dwukierunkowe ładowanie jest głównym elementem inteligentnych ekosystemów elektrycznych opracowanych przez Grupę Renault. Zdecydowaliśmy się na technologię pokładową, która optymalizuje koszty stacji ładowania i daje możliwość masowego zastosowania”.

Zasadą ładowania dwukierunkowego (nazywanego również ładowaniem odwracalnym lub vehicle-to-grid – V2G) jest zmienny stopień ładowania lub rozładowywania akumulatora samochodu elektrycznego w zależności od potrzeb oraz podaży energii elektrycznej dostępnej w sieci zasilania. Akumulator jest ładowany do maksymalnej pojemności, gdy podaż energii elektrycznej przewyższa potrzeby, w szczególności w okresach szczytowej produkcji energii ze źródeł odnawialnych. Samochody mogą również przesyłać energię elektryczną do sieci w okresach szczytowego poboru. EV są w stanie czasowo przechowywać energię elektryczną i przyczyniają się do rozwoju odnawialnych źródeł energii. Pozwala to na optymalizację dostaw energii z lokalnych źródeł odnawialnych do sieci krajowej i ograniczenie kosztów infrastruktury. Klienci zużywają energię elektryczną bardziej oszczędnie i w sposób przyjazny dla środowiska, a dodatkowo zarabiają na dostawach energii do sieci energetycznej.

Renault będzie testować V2G w ramach kilku projektów – ekosystemów energetycznych lub usług mobilności. Testy zaplanowane są w siedmiu krajach, we współpracy z różnymi partnerami. Grupa Renault ma dwa cele: analizę wykonalności systemów na masową skalę i ocenę potencjalnych zysków.

 

media.renault.com.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY