UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Producent zamierza stworzyć najbardziej ekologiczną mieszankę na rynku europejskim w 2025 r., z ponad 65 proc. udziałem pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych w mikście sprzedaży i do 90 proc. pojazdów elektrycznych w mikście marek Renault w 2030 r.

Powstanie dziesięć nowych modeli elektrycznych, z których siedem będzie przeznaczonych dla marki Renault. Elektryczne Renault 5 będzie produkowane przez Renault ElectriCity w północnej Francji, od akumulatora, przez e-układ napędowy, po montaż na zupełnie nowej platformie CMF-BEV. Kultowy model ma kosztować o 33 proc. mniej niż ZOE. Do 2030 r. Renault chce wyprodukować do miliona pojazdów elektrycznych w gamie obejmującej zarówno ekonomiczne pojazdy miejskie, jak również samochody sportowe z wyższej półki.

Elektryczny ekosystem

Dziś mamy do czynienia z historycznym przyspieszeniem strategii Grupy Renault dotyczącej pojazdów elektrycznych i „made in Europe”. Budując Renault ElectriCity, nasz kompaktowy, wydajny i zaawansowany technologicznie ekosystem elektryczny w północnej Francji, wraz z naszą fabryką e-powertrain MegaFactory w Normandii, tworzymy warunki dla naszej konkurencyjności w kraju. Będziemy szkolić, inwestować i współpracować z uznanymi i wschodzącymi najlepszymi w swojej klasie aktorami w swoich dziedzinach, w tym: ST Micro-electronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC i Verkor. Powstanie dziesięć nowych modeli elektrycznych, a do 2030 r. zostanie wyprodukowanych do miliona pojazdów elektrycznych, od ekonomicznych pojazdów miejskich po samochody sportowe z wyższej półki. Oprócz wydajności stawiamy na kultowe projekty, takie jak R5, aby wprowadzić dotyk Renault w elektryfikację: spopularyzować samochody elektryczne – powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.

W ciągu niespełna 10 lat Grupa obniży swoje koszty krok po kroku o 60 proc. na poziomie opakowań, z celem poniżej 100 USD/kWh w 2025 r., a następnie nawet poniżej 80 USD/kWh, przygotowując się na nadejście All Solid State Battery technologii w ramach Sojuszu w 2030 roku.

Dedykowana platforma EV

W segmencie C i D platforma CMF-EV Renault będzie się charakteryzowała lepszymi osiągami (do 580 km WLTP, przy bardzo niskim zużyciu baterii). Do 2025 r. ma się na niej poruszać 700 000 aut.  Całkowicie nowy MéganE produkowany w fabryce w Douai oparty jest właśnie na platformie CMF-EV. Model pozycjonowany w segmencie C zadebiutuje na rynku w roku 2022. W przypadku segmentu B, platforma CMF-BEV umożliwi Grupie Renault wytwarzanie pojazdów typu BEV po przystępnych cenach dla każdego. Platforma na której posadowiony zostanie model Renault 5 obniży jego koszt o 33% w porównaniu z ZOE obecnej generacji. Uda się to osiągnąć dzięki wymienności modułu akumulatora, właściwemu układowi napędowemu o mocy 100 kW oraz wszystkim komponentom nieelektrycznym przeniesionym z platformy CMF-B. Pojazdy segmentu B na platformie CMF- BEV oprócz dostępności w przystępnej cenie mają mieć osiągi do 400 km (WLTP).

Źródło: na podstawie Renault

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY