UDOSTĘPNIJ

W I połowie 2018 r. Alians Renault-Nissan-Mitsubishi zanotował bardzo dobre wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych na Starym Kontynencie.

Udział Renault w rynku samochodów całkowicie elektrycznych w Europie wyniósł 21,9%. Model Kangoo Z.E. odpowiada ponadto za 38% sprzedaży w segmencie elektrycznych lekkich pojazdów dostawczych.

Na rynku EV umacnia się również pozycja Nissana, przede wszystkim z uwagi na duże zainteresowanie drugą generacją LEAFa. Od początku stycznia do 30 czerwca 2018 r. w ujęciu globalnym Nissan sprzedał 47 000 szt. tego modelu. W I połowie bieżącego roku nowy LEAF był najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie. Na Starym Kontynencie zarejestrowano łącznie ponad 18 000 szt. zeroemisyjnego Nissana.

Alians poinformował ponadto, że dzięki SUVowi Outlander PHEV rynkowym liderem w segmencie hybryd typu plug-in pozostaje Mitsubishi.

Łączna sprzedaż pojazdów Aliansu w I połowie 2018 r. osiągnęła rekordowy poziom 5 538 530 szt.

Zgodnie z założeniami ujawnionej w ubiegłym roku strategii Alliance 2022, Renault-Nissan-Mitsubishi do 2022 r. zamierza wprowadzić do sprzedaży 12 modeli całkowicie elektrycznych. Alians planuje m.in. zaprezentować BEVy dysponujące zasięgiem przekraczającym 600 km na jednym ładowaniu wg cyklu NEDC.

 

media.group.renault.com, materiały własne

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNER GŁÓWNY

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA