UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Premiera ID.5 została zaplanowana na tegoroczne lato. Na razie koncern potwierdził, że ten nowy SUV coupé będzie produkowany w wersji  sportowej GTX. Samochód sprzedawany będzie tylko w Europie. Również latem na europejskich rynkach pojawi się zaprezentowany właśnie na berlińskim lotnisku model ID.4 GTX.

Nowy samochód Volkswagena, który jest blisko „spokrewniony” z obecnym SUV-em ID. 4, został zaprezentowany w „specjalnie dobranych na ten moment” barwach moro. Auto pojawiło się w zwiastunie wideo podczas światowej premiery pierwszego w pełni elektrycznego modelu z napędem na cztery koła, czyli ID.4 GTX., który będzie dostępny w Europie latem tego roku.

ID.5 będzie trzecim z elektrycznych modeli ID Volkswagena, który trafi do sprzedaży w Europie. Dołączy w ten sposób do hatcha ID 3 i ID 4. – W naszym następnym coupé chodzi przede wszystkim o elegancję oraz płynność linii. Naturalnie ID. 5 będzie miało również wersję GTX – powiedział szef Volkswagena, Ralf Brandstätter.

ID.5 GTX będzie korzystał z tego samego układu napędowego, co nowa wersja ID 4, z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła o mocy 295 KM i akumulatorem 77 kWh, zapewniającym oficjalny zasięg do 298 mil.

Co ciekawe, jeśli chodzi o Amerykę Północną, to nie będzie tam na razie sprzedawany ID 5. Oczywiście możliwe jest, że do czasu letniej premiery VW zmieni zdanie. Na razie jednak oficjalna wersja mówi o tym, że będzie tam cały czas sprzedawana wersja ID.4, do czasu wprowadzenia na rynek większego SUV-a ID.6.

Z kolei zaprezentowany ostatnio w internetowej formule (z lotniska Berlin Tempelhof) ID.4 GTX, czyli  kompaktowy elektryczny SUV Volkswagena w sportowym wydaniu pojawi się na europejskich rynkach latem 2021 roku.

Napęd elektryczny zapewnia wielką frajdę z jazdy – wraz z debiutem ID.4 GTX oferujemy nowy wymiar dynamiki i sportowych emocji w elektryzującym wydaniu. Najnowszy członek rodziny ID. pokazuje, że elektromobilność i topowe osiągi wzajemnie się nie wykluczają – stwierdził Ralf Brandstätter.

Począwszy od ID.4, skrót GTX będzie wyróżniać najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Przy tylnej osi pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) o mocy 150 kW (204 KM), który odznacza się dużą sprawnością. Przy przedniej osi zamontowano asynchroniczną jednostkę napędową (ASM). Łącznie obydwa silniki elektryczne wytwarzają moc maksymalną, która wynosi 220 kW (299 KM). Umożliwia to najmocniejszemu modelowi z rodziny ID.4 uzyskanie przyspieszenia od zera do 100 km/h w ciągu 6,2 s. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Model ID. 5 będzie początkowo produkowany razem z ID 4 w fabryce Volkswagena w Zwickau. Potem oba modele zostaną przeniesione do nowego zakładu firmy w Emden. Volkswagen zobowiązał się do wypuszczania co najmniej jednego nowego modelu ID, z których wszystkie są zbudowane na platformie MEB Grupy VW, rocznie. Wersja produkcyjna ID Buzza pojawi się w przyszłym roku, a produkcyjny sedan ID Vizzion ma pojawić się w 2023 roku. Nowa linia modeli ID. z rodziny GTX wzmocni ofensywę marki w dziedzinie elektromobilności. W ślad za założeniami strategii ACCELERATE, Volkswagen chce zostać najbardziej pożądaną marką oferującą zrównoważoną środowiskowo mobilność. Do 2030 roku marka chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70%, jednocześnie zmierzając do osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku. Do 2025 roku, Volkswagen zainwestuje około 16 miliardów euro w rozwój elektromobilności i digitalizację.

Źródło: autocar.co.uk, Volkswagen

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY