UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Hyvia zaprezentowała prototyp samochodu Renault Master Van H2-TECH o zwiększonym zasięgu i krótszym czasie tankowania. Duży furgon do transportu towarów z przestrzenią ładunkową o pojemności 12 m3 i z zasięgiem do 500 km będzie dostępny w 2022 roku. Auto jest wyposażone w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, którego montaż rozpocznie się we Francji pod koniec bieżącego roku. Produkcja samochodu silnika elektrycznego oraz montaż napędu wodorowego, również będą realizowane w tym kraju. Spółka przedstawiła też swój prototyp stacji tankowania wodoru której montaż rozpocznie się w kraju nad Sekwaną pod koniec tego roku.

– Hyvia to rozwiązania dla mobilności z wykorzystaniem wodoru, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i są odpowiedzią na wyzwania, jakie ten nowy rodzaj mobilności stawia przed nami. W trosce o dekarbonizację mobilności Hyvia będzie mogła wdrażać kompletny ekosystem na nowych obszarach oraz we flotach klientów biznesowych. Utworzona w czerwcu 2021 roku spółka HYVIA idzie śmiało na przód, wykorzystując przy tym doświadczenie i wiedzę obu liderów: Grupy Renault i Plug Power- powiedział m.in. David Holderbach, dyrektor generalny Hyvia.

Zasadna mobilność wodorowa

Master Van H2-TECH jest dużym furgonem do transportu towarów i przesyłek z przestrzenią ładunkową o pojemności 12 m3 i o zasięgu do 500 km, który będzie dostępny na rynku w 2022 roku. Auta ma spełniać potrzeby transportowe przedsiębiorstw, kluczowych klientów, flot samochodowych i samorządów lokalnych. Mobilność oparta na napędzie wodorowym jest dziś jak podkreśla producent szczególnie zasadnym rozwiązaniem dla lekkich samochodów dostawczych, które umożliwia zwiększenie zasięgu w transporcie ciężkich towarów i przy intensywnej eksploatacji.

Master Van H2-TECH, który będzie produkowany  we Francji, w fabryce w Batilly jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator 33 kWh oraz zbiorniki o łącznej pojemności 6 kg wodoru (4 zbiorniki po 1,5 kg). Montaż napędu elektrycznego i wodorowego jest wykonywany przez spółkę PVI, filię Grupy Renault w Gretz-Armainvilliers. Silnik elektryczny produkowany jest w fabryce w Cléon. Montaż ogniwa paliwowego rozpocznie się pod koniec roku w fabryce we Flins. Zbiorniki na wodór będą z kolei nabywane w firmie Faurecia, we Francji.

Szybkie tankowanie, kolejne prototypy w opracowaniu

Stacja tankowania wodoru Hyvia, będą dostępne w wynajmie lub w zakupie i umożliwią skrócenie czasu napełniania zbiorników do 5 minut. Ich montaż we Francji zostanie uruchomiony do końca bieżącego roku we Francji w fabryce we Flins.

W opracowaniu są kolejne prototypy pojazdów: Master Podwozie z Kabiną H2-TECH -duży furgon z jeszcze większą przestrzenią ładunkową (19m3) o zasięgu około 250 km oraz Master Citybus H2-TECH – miejski minibus do przewozu 15 osób dedykowany dla firm, samorządów lub lokalnego transportu zbiorowego o zasięgu około 300 km.

Źródło: na podstawie Renault

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY