UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Firmy Mercedes-Benz i ProLogium poinformowały o podpisaniu umowy o współpracy w celu opracowania nowej generacji ogniw akumulatorowych. Pierwsze samochody testowe Mercedes-Benz wyposażone w akumulatory półprzewodnikowe stworzone wspólnie z ProLogium zostaną wprowadzone na rynek w nadchodzących latach. Firmy uzgodniły już kamienie milowe, które mają pozwolić na montaż akumulatorów półprzewodnikowych w gamie aut osobowych producenta. Plany zakładają, że nastąpi to w 2025 roku.

Partnerzy technologiczni

Do 2030 r. Mercedes planuje przejść na zasilanie wyłącznie energią elektryczną wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Współpracując z wiodącymi firmami z szybko rozwijającej się dziedziny technologii półprzewodnikowych, producent „napędza” swoją działalność badawczo-rozwojową, wspiera dalsze postępy w rozwoju akumulatorów i systematycznie poszerza własną sieć kluczowych partnerów technologicznych. W ten sposób zapewnia sobie nieprzerwany dostęp do najnowszych rozwiązań.

Wierzymy, że zasięg i efektywność to nowe punkty odniesienia, jeśli chodzi o auta elektryczne. Technologia półprzewodnikowa pomaga zmniejszyć rozmiar i wagę baterii. Właśnie dlatego współpracujemy z firmami takimi jak ProLogium – chcemy mieć pewność, że Mercedes-Benz nadal będzie »podbijać« nowe obszary w sektorze motoryzacyjnym, z korzyścią dla naszych klientów – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG i dyrektor ds. technicznych odpowiedzialny za rozwój oraz zakupy.

Masowa produkcja w planach

Współpracujemy z Mercedes-Benz przy testowaniu naszych ogniw akumulatorowych dla aut elektrycznych już od 2016 r. Współpracując z Mercedes-Benz, chcemy zademonstrować skuteczne zastosowanie naszych bezpiecznych, wysokowydajnych ogniw półprzewodnikowych i pokazać, że spełniają one najwyższe standardy jakości Mercedes-Benz. W ProLogium wierzymy, że innowacyjna technologia musi być poparta skalowalnością produkcji. Z niecierpliwością czekamy na rozbudowę naszej nowej fabryki (na Tajwanie w pobliżu Tajpei – przyp. red.) do końca 2022 r. oraz na współpracę z naszymi klientami. Naszym celem jest pomyślna masowa produkcja – dodał m.in. Vincent Yang, dyrektor generalny i założyciel ProLogium Technology.

Zgodnie z umową Mercedes-Benz zasiądzie w radzie dyrektorów ProLogium. Inwestycja producenta wesprze rozwój technologii ProLogium oraz plany uruchomienia produkcji baterii w Europie.

Technologia podwoi zasięgi

Akumulatorowe ogniwa półprzewodnikowe stanowią jedną z kluczowych „dźwigni” determinujących koszty, skalowalność oraz gęstość energii akumulatorów do samochodów elektrycznych. Elektrolit w stanie stałym pozwala na stosowanie materiałów o wysokiej zdolności magazynowania, wysokim przewodnictwie jonowym i wyższej stabilności chemicznej. Innowacyjne materiały oraz konstrukcja akumulatorów półprzewodnikowych mogą niemal podwoić zasięg, jaki zapewniają dzisiejsze konwencjonalne ogniwa litowo-jonowe.

Źródło: na podstawie Mercedes-Benz

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA