UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

media.daimler.com, materiały własne

Podczas targów motoryzacyjnych w Tokio, należące do Daimlera Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) ogłosiło plany elektryfikacji wszystkich pojazdów ciężarowych i autobusów w swojej gamie modelowej. Firma zapowiedziała jednocześnie wprowadzenie na rynek marki E-FUSO, pod logo której do sprzedaży trafią elektryczne pojazdy użytkowe.

MFTBC zaprezentowało ponadto model E-FUSO Vision One – koncepcyjny, napędzany prądem samochód ciężarowy o zasięgu 350 km na jednym ładowaniu. Maksymalna masa własna pojazdu wynosi około 23 ton. Samochód może przewieźć ok. 11 ton ładunku – o 2 tony mniej niż jego odpowiednik z silnikiem diesla. Vision One jest zasilany przez akumulatory litowo-jonowe o pojemności 300 kWh.

Pojazd ma się najlepiej sprawdzać w transporcie ciężkich towarów w obszarach miejskich.

Wersja produkcyjna Vision One może trafić do sprzedaży w ciągu czterech lat na rozwiniętych rynkach takich jak Japonia, Europa czy USA.

FUSO zaprezentowało niedawno elektryczny model eCanter, który w ciągu dwóch kolejnych lat zostanie wyprodukowany w liczbie 500 egzemplarzy.

Marka E-FUSO skorzysta ze wsparcia technologicznego ze strony Daimlera. Przeznaczone do zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych akumulatory litowo-jonowe dostarczy należąca do niemieckiego koncernu firma Deutsche Accumotive. Zużyte akumulatory zostaną wykorzystane przez  Mercedes-Benz Energy  – spółkę specjalizującą się w stacjonarnych magazynach energii. Daimler posiada również udział w firmie Chargepoint, największym dostawcy infrastruktury przeznaczonej do ładowania EV na świecie oraz w izraelskim start-upie StoreDot rozwijającym technologię szybkiego ładowania pojazdów napędzanych prądem.

 

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY