UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Cellforce Group (spółka joint venture Porsche i Customcells) wybrała BASF jako wyłącznego partnera w rozwoju ogniw dla swojej baterii litowo-jonowej nowej generacji. W ramach współpracy BASF dostarczy wysokoenergetyczne aktywne materiały katodowe HEDTM NCM, które przyczynią się do stworzenia wysokowydajnych ogniw akumulatorowych umożliwiających szybkie ładowanie i wysoką gęstość energii. Cellforce Group z siedzibą w Tybindze w Niemczech wyprodukuje akumulator o wysokiej wydajności. Produkcja akumulatorów ma ruszyć w 2024 r. z początkową wydajnością co najmniej 100 MWh rocznie, zasilając 1000 pojazdów do sportów motorowych i pojazdów o wysokich osiągach.

Dzięki zakładom produkcyjnym w Harjavalta w Finlandii oraz w Schwarzheide w Niemczech, BASF będzie w stanie dostarczać Porsche aktywne materiały katodowe od 2022 r. Odpady produkcyjne z przyszłej fabryki akumulatorów Cellforce Group zostaną poddane recyklingowi w prototypowym zakładzie recyklingu akumulatorów firmy BASF we wspomnianym Schwarzheide. Lit, nikiel, kobalt i mangan zostaną poddane recyklingowi w procesie hydrometalurgicznym i ponownie wprowadzone do procesu produkcyjnego materiałów aktywnych dla katod.

– Aktywne materiały katodowe BASF zostaną dostosowane do konkretnych potrzeb Porsche, wykorzystując nasze silne możliwości badawczo-rozwojowe. Ponadto, dzięki naszemu wydajnemu procesowi produkcyjnemu, wysokiemu udziałowi energii odnawialnej, integracji z kluczowymi surowcami oraz krótkiej trasie transportu wzdłuż łańcucha wartości, będą miały wiodący w branży niski wpływ na emisję CO. Dzięki recyklingowi baterii możemy zapewnić, że cenne materiały są utrzymywane w pętli produkcyjnej i dalej zmniejszać ślad CO2 naszych materiałów katodowych o oczekiwaną sumę nawet o 60 procent – powiedział Markus Kamieth, członek Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF SE.

Ogniwa w centrum rozważań

Jako producent samochodów, Porsche dąży do neutralności pod względem emisji CO2 w swoim ogólnym bilansie do 2030 roku. Pod tym względem niski ślad CO2, recykling w obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój są coraz bardziej na pierwszym planie. Współpraca z BASF to sytuacja korzystna dla wszystkich zaangażowanych stron. Europejskie źródła materiałów niklowych i kobaltowych, związane z tym bezpieczeństwo dostaw i krótkie trasy transportowe ze Schwarzheide do Badenii-Wirtembergii w Niemczech były ważnymi argumentami za podjęciem decyzji o współpracy z BASF. W centrum rozważań znajdują się ogniwa baterii, zwłaszcza aktywne materiały katodowe – powiedział Michael Steiner, członek Zarząd ds. Badań i Rozwoju w Porsche AG.

Celem szybkie ładowanie

Dzięki dogłębnej wiedzy na temat materiałów aktywnych dla katod firma BASF wspiera nas w podstawowym obszarze rozwoju ogniw. Aktywne materiały katodowe od samego początku wykazują bardzo wysoką stabilność cyklu i są szczególnie dobre przy szybkim ładowaniu. To są dokładnie te właściwości, których szukał Cellforce. Firma BASF jest również bardzo zaangażowana w dostosowywanie aktywnych materiałów katodowych do wymagań anod krzemowych nowej generacji. Również w obszarze produkcyjnym opracowaliśmy wspólnie z BASF koncepcję, w jaki sposób odpady produkcyjne generowane w różnych obszarach mogą być zbierane i zwracane do recyklingu w obiegu zamkniętym. Oszczędza to koszty i oszczędza zasoby, a także środowisko – dodał Markus Gräf, dyrektor zarządzający Cellforce Group.

Źródło: na podstawie Porsche

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY