UDOSTĘPNIJ

Porsche wprowadza na rynek nowe odmiany modelu Cayenne: Turbo S E-Hybrid oraz Turbo S E-Hybrid Coupé. Oba warianty rozwijają moc systemową 680 KM i moment obrotowy na poziomie 900 Nm. Układ napędowy pojazdów obejmuje 4-litrowy silnik V8 o mocy 550 KM oraz jednostkę elektryczną o mocy 136 KM połączoną z 8-biegową przekładnią Tiptronic S.

Oba warianty są najmocniejsze w gamie modelu Cayenne. Hybrydowe SUVy przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h. Pojazdy mogą przejechać 40 km w trybie całkowicie elektrycznym. Poza dwoma topowymi wariantami, w gamie hybryd Porsche debiutuje model Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy systemowej 462 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Zasięg samochodu wynosi do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Cayenne E-Hybrid Coupé rozpędza się maksymalnie do 253 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną). Na rynku dostępna jest również wersja ze standardowym nadwoziem (Cayenne E-Hybrid).

Hybrydowe Porsche zostały wyposażone w akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowany pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC o mocy 7,2 kW uzupełnienie energii w bateriach do 100% zajmuje 2,4 godziny. Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka trwa 6 godzin. Prędkość maksymalna pojazdów w trybie zeroemisyjnym wynosi 135 km/h.

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne są już dostępne w sprzedaży. Ich ceny rozpoczynają się od 440 tys. zł za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. zł za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. zł, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł.

press.pl.porsche.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA