UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

ISBnews, materiały własne

Polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 222 nowych autobusów w kwietniu 2017 r., co oznacza wzrost o 46% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, przygotowanej na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

„W kwietniu 2017 r. krajowi przewoźnicy zarejestrowali 222 nowe autobusy – w tym jeden o DMC poniżej 3,5 t. To wynik o 70 szt. wyższy niż rok wcześniej (wzrost o 46%), kiedy sprzedano 152 pojazdy. Jednocześnie jest to z najlepszych wynik odnotowany w kwietniu na przestrzeni ostatnich 10 lat”- czytamy w raporcie.

Podano, iż dzięki tak dobrej sprzedaży w marcu i kwietniu, skumulowany wynik autobusowych rejestracji, osiągnął mocny plus (wzrost o 106 szt. tj. o 16%).

„W 2016 r. polscy przewoźnicy zarejestrowali 1987 szt. nowych pojazdów, czyli o 14% więcej niż w 2015 r. Spodziewamy się, że w 2017 r. ta tendencja wzrostowa zostanie utrzymana i rynek na koniec roku zamknie się na poziomie ok. 2300 autobusów” – prognozują eksperci.

Wzrost w kwietniu br. to przede wszystkim efekt lepszych wyników w segmencie autobusów MINI oraz turystycznych. Minibusy cały czas zwiększają sprzedażowe obroty i w ostatnim miesiącu ta kategoria zanotowała wzrost liczby rejestracji (wzrost o 6 szt. tj. o 7,6%).

„W kwietniu ponownie świetnie wypadły autobusy turystyczne, które osiągnęły najlepszy miesięczny wynik w historii polskiego rynku – 117 rejestracji ciągu jednego miesiąca! Tego jeszcze nie było. Parę lat temu tyle mniej więcej wynosił cały roczny wolumen turystycznego segmentu. W kwietniu zaobserwowaliśmy ożywienie także w kategorii autobusów miejskich, aczkolwiek na minimalnym poziomie. Sprzedano tutaj zaledwie 15 autobusów, co okazało się jednak dobrym wynikiem w porównaniu do sytuacji sprzed roku (wzrost o 11 szt. tj. o 275%) Minus odnotował najsłabszy segment na autobusowym rynku, czyli pojazdy międzymiastowe. Liczba rejestracji spadła tutaj w kwietniu o 12 szt. (spadek o 70,6%) w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.” – czytamy dalej.

Od stycznia do kwietnia 2017 r. zdecydowanym liderem autobusowego rynku w Polsce w zakresie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t została marka Mercedes-Benz (417), która swój sukces zawdzięcza przede wszystkim świetnym wynikom w kategorii MINI (poniżej 8 ton DMC), gdzie zarejestrowano 260 pojazdów. Drugie miejsce zajmuje Solaris, który w ciągu czterech miesięcy br. sprzedał w Polsce 88 autobusów – 87 w wersji miejskiej i 1 międzymiastowy, wszystkie powyżej 8 t DMC. To o 40 szt. mniej niż przed rokiem (spadek o 31,3%), co przełożyło się na 11,4% udziału w rynku (spadek o 7,9%). O sile segmentu minibusów w Polsce świadczy trzecia, wysoka pozycja marki Ford (69), która dzięki rewelacyjnej sprzedaży nowej generacji Transita stał się ważnym graczem w kategorii MINI. Liczba rejestracji Forda od początku roku jest wyższa o 46 szt. w porównaniu z zeszłym rokiem (wzrost o 200%), co zapewniło firmie udział w rynku rzędu 8,9% (wzrost o 5,5%).

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY