UDOSTĘPNIJ

Chińsko-szwedzki producent aut przedstawił elektrycznego SUV-a Polestar 3, którego sprzedaż jest planowana już na przyszły rok. Marka produkująca samochody elektryczne  i należąca do koncernu Geely przedstawiła także swoje plany na najbliższe lata. Polestar chce między innymi osiągnąć roczną zdolność produkcyjną 290 000 aut EV już w 2025 roku.

Polestar 3 jest nie tylko pierwszym SUV-em marki samochodów elektrycznych, ale także pierwszym pojazdem Polestar, który zostanie zbudowany w Stanach Zjednoczonych – a dokładniej w fabryce Volvo w Charleston w Południowej Karolinie. Auto, które zostanie wprowadzone na rynek w 2022 r. ma być elektrycznym SUV-em, który będzie konkurował w swojej klasie z modelami wielkich koncernów samochodowych.

Giełda i połączenie z Gores Guggenheim

Nowe plany Polestrar to niejako następstwo wrześniowego ogłoszenia o zamiarze wejścia Polestar na giełdę papierów wartościowych w Stanach Zjednoczonych (Nasdaq). To wszystko w związku z proponowanym połączeniem biznesowym z Gores Guggenheim, które ma zostać sfinalizowane w pierwszej połowie 2022 roku.

Będziemy budować w Ameryce samochody elektryczne dla Amerykanów. Polestar 3 ma zostać wprowadzony na rynek w 2022 r. jako SUV klasy premium o wysokich osiągach, który zdefiniuje wygląd SUV-ów w erze elektrycznej. Będzie to również pierwszy pojazd Polestar, który zostanie zbudowany w Ameryce – powiedział Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.

Przyjazne dla środowiska i autonomiczne

Thomas Ingenlath spotkał się z grupą inwestorów w Nowym Jorku, aby omówić wizję firmy i plany rozwoju. Cele jakie ustalono m.in. założenia: Polestar 3 ma być jednym z najbardziej przyjaznych dla klimatu samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Producent z czasem będzie oferować autonomiczne pilotowanie autostrad, napędzane najlepszym w swojej klasie czujnikiem Lidar firmy Luminar i scentralizowaną mocą obliczeniową Nvidia.

Rynek SUV-ów premium to najszybciej rozwijający się segment w amerykańskim przemyśle motoryzacyjnym i oczekuje się, że będzie jednym z najszybciej wprowadzających w pełni elektryczne pojazdy.

14 rynków na całym świecie

Thomas Ingenlath przyznał, że wierzy, iż istnieje zasadnicza różnica między Polestar a wieloma innymi firmami produkującymi samochody elektryczne.  – Nie jesteśmy wirtualną firmą, która czeka na budowę fabryk i sprzedaż samochodów; jesteśmy prawdziwą firmą, która już buduje i sprzedaje samochody na całym świecie. Nasze dwa nagradzane samochody jeżdżą po 14 rynkach na całym świecie i spodziewamy się, że w tym roku nasza globalna sprzedaż osiągnie około 29 000 pojazdów – zaznaczył Thomas Ingenlath.

Polestar 3 będzie produkowany w fabryce Volvo Cars w Charleston w Południowej Karolinie. Volvo Cars jest dużym udziałowcem Polestar, dzięki czemu Polestar może korzystać z wiodących na świecie technologii bezpieczeństwa szwedzkiej firmy, ale także generować oszczędności dzięki synergii finansowej i przemysłowej.

Obecnie Polestar produkuje dwa elektryczne samochody: Polestar 1 to niskonakładowa elektryczna hybryda plug-n GT z nadwoziem z włókna węglowego, 609 KM, 1000 Nm i zasięgiem wyłącznie elektrycznym 124 km (WLTP) – najdłuższym ze wszystkich samochodów hybrydowych na świecie.

Elektryczny fastback Polestar 2 o wysokich osiągach to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej firmy o dużej pojemności. Gama modeli Polestar 2 obejmuje trzy warianty z kombinacją akumulatorów o długim i standardowym zasięgu o pojemności do 78 kWh oraz dwu- i jednosilnikowych układów napędowych o mocy do 300 kW/408 KM i 660 Nm.

Precept też już prawie gotowy

Ponadto firma opracowała właśnie wersję koncepcyjnego sedana Precept. Auto ma wejść do produkcji przed 2025 roku. Ten samochód jest „manifestem firmy, który zapowiada przyszłość jej designu, technologii i zrównoważonego rozwoju”. Jak poinformowały władze firmy auto „wyrusza teraz w krajową trasę, odwiedzając punkty sprzedaży Polestar w całych Stanach Zjednoczonych”.

Co roku nowy elektryk

Polestar planuje co roku wprowadzać na rynek nowy samochód przez najbliższe trzy lata, zaczynając od Polestar 3, i planuje do końca zwiększyć swoją obecność na co najmniej 30 rynkach światowych.  Rosnąca obecność na tych nowych rynkach, pojawienie się trzech nowych samochodów i dalsze postępy na dotychczasowych rynkach oznaczają, że Polestar planuje dziesięciokrotny wzrost sprzedaży globalnej wynoszącej od  29 000 w 2021 r. do 290 000 do 2025 r.

Źródło: polestar.com, własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA