UDOSTĘPNIJ

media.volvocars.com, materiały własne

Volvo poinformowało, że Polestar stanie się oddzielną marką, odpowiedzialną za produkcje samochodów z napędem elektrycznym. Firma będzie korzystać z udzielonego przez Volvo wsparcia technologicznego, inżynieryjnego i produkcyjnego.

Pod logo Polestar były do tej pory dostępne usportowione wersje pojazdów Volvo, takie jak S60 i V60, rozwijające 367 KM mocy. Polestar ulepszał również mechanikę i oprogramowanie silników innych modeli oraz aktywnie uczestniczył w wyścigach samochodowych. Był dla Volvo tym, czym AMG jest dla Mercedesa.

Volvo uzyskało 100% udziałów w Polestar w lipcu 2015 r. Od roku 1996 r. obie firmy współpracowały w motosporcie.

Na czele nowo utworzonej marki stanie Thomas Ingenlath, który do tej pory zajmował w Volvo stanowisko starszego wiceprezesa ds. designu. Odpowiadał on w ostatnich latach za stylistykę pojazdów szwedzkiej firmy. Dyrektorem ds. operacyjnych zostanie w Polestar Jonathan Goodman, dotychczasowy starczy wiceprezes ds. komunikacji korporacyjnej Volvo.

Jak powiedział prezes Volvo Cars, Håkan Samuelsson, „Polestar pod przewodnictwem Thomasa ustabilizuje swoją pozycję na rynku jako samodzielna marka, pozostanie jednak członkiem Volvo Cars. Polestar stanie się poważnym graczem na światowym rynku i będzie oferować w pełni elektryczne samochody, dysponujące doskonałymi osiągami. W ofercie firmy znajdą się pojazdy, które spełnią wymagania nawet najbardziej wymagających klientów”.

Jesienią Polestar udzieli konkretnych informacji  na temat swoich produktów i dalszych planów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA