UDOSTĘPNIJ

toyotanews.pl, materiały własne

Toyota poinformowała, że po raz pierwszy wystąpi jako partner Forum Ekonomicznego w Krynicy, prezentując oparte na swych globalnych doświadczeniach przykłady dotyczące produkcji, dystrybucji, magazynowania oraz wykorzystania wodoru w branży motoryzacyjnej. Zaprezentuje także model Mirai (na zdjęciu) – pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny Toyoty zasilany wodorem. W programie przewidziano krótkie jazdy demonstracyjne.

Tegoroczna edycja Forum w Krynicy-Zdroju odbędzie się od 5 do 7 września pod hasłem „Projekt Europa – jaki przepis na następne dekady?”.

Przedstawiciele Toyoty wezmą udział w dwóch panelach dyskusyjnych, by podzielić się swoimi doświadczeniami w zakresie elektromobilności (samochodach hybrydowych) oraz technologii wodorowej:

„Czy wodór może być paliwem przyszłości” (6 września) oraz „Polski ekotransport – jak elektromobilność, nowe technologie hybrydowe i gazowe zmienią miasta, w których żyjemy” (7 września).

Jak powiedział Witold Nowicki, Viceprezes Toyota Central Europe oraz Członek Zarządu Toyota Motor Poland:

„Mamy już ponad 20-letnie doświadczenie w seryjnej produkcji aut elektrycznych. Wszystkie nasze hybrydy pokonują w cyklu miejskim nawet do 70% dystansu na silniku elektrycznym. Obecnie jest ich na świecie już ponad 10 milionów. Dziś rozwijamy seryjną produkcję aut elektrycznych zasilanych wodorem, korzystając z tych bogatych doświadczeń. W 2020 roku będziemy w stanie wyprodukować 30 tysięcy osobowych Mirai. Równolegle rozwijamy produkcję naszych wodorowych autobusów i ciężarówek. Dlatego zdecydowaliśmy się podzielić naszymi doświadczeniami w ramach wsparcia narodowego programu elektromobilności. Uważamy, że technologia wodorowa idealnie wpisuje się w ten program, a Polska dysponuje szerokimi możliwościami w zakresie produkcji i przetwarzania tego uniwersalnego i ekologicznego nośnika energii” – powiedział Witold Nowicki, wiceprezes Toyota Central Europe oraz Członek Zarządu Toyota Motor Poland.

Toyota pracuje nad napędem wodorowym od ponad 20 lat – próby pierwszego prototypowego samochodu elektrycznego zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi, FCHV-1, rozpoczęły się w 1997 roku, a w grudniu 2014 roku do sprzedaży trafiła Toyota Mirai, pierwszy w świecie zaprojektowany od podstaw i masowo produkowany samochód z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

W roku 2003 Toyota przedstawiła pierwszy wodorowy autobus – dziś takie autobusy kursują w Tokio. W tym roku rozpoczęły się próby wodorowej ciężarówki o mocy 680 KM, zdolnej przewozić 20 ton ładunku na odległość 320 km.

„Podczas Forum pokażemy i udostępnimy do krótkich jazd pokazowych nasz pierwszy seryjnie produkowany samochód wodorowy – Toyotę Mirai, który tak naprawdę jest pojazdem elektrycznym produkującym prąd „na pokładzie”, w ogniwach paliwowych w wyniku reakcji wodoru z tlenem. Dzięki temu rozwiązujemy problem, z którym auta elektryczne borykają się nieprzerwanie od 1912 roku – małego zasięgu i długiego czasu ładowania akumulatorów. W Mirai nie potrzebujemy akumulatorów, proces tankowania wodoru trwa kilka minut, a zasięg tego auta to od 500 do ponad 700 km” – dodał Robert Mularczyk, Dyrektor PR Toyota Motor Poland.

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA