UDOSTĘPNIJ

Listonosze Łodzi, Warszawy, Tomaszowa Mazowieckiego, Konstantynowa Łódzkiego, Raszyna, Nowego Dworu Mazowieckiego, Piastowa, Radomia oraz Pabianic wezmą udział w organizowanych przez Pocztę Polską testach pojazdów elektrycznych. Jak informuje spółka, to kolejny etap przygotowań związanych z wejściem w życie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Do udziału w testach Poczta Polska wybrała konstrukcje i rozwiązania pozyskane od 8 producentów i dystrybutorów. Spółka zamierza wypróbować w sumie 15 pojazdów.

Wśród nich znajdują się skutery:

iTango, Goodyear Ego2 (użyczający Tomasz Wrzosek Tomax)
Askoll eSpro45 (użyczający VELOMOTORS Sp. z o.o.)
Vectrix VX-2 (użyczający M.P. Tech Sp. z o.o.)
Romet Ecodelivery (użyczający Arcus & Romet Group Sp z o.o.)
Ligier Pulse 3 (użyczający Automicro Sp z o.o.)

Listonosze przetestują również małe pojazdy:

SAM (użyczający S.A.M. Polska Sp. z o.o.)

Romet 6E (użyczający Arcus & Romet Group Sp z o.o.)
Eidola City, Eidola Cargo (użyczający APP Sp. z o.o.)

W testach wezmą udział również rowery:

Romet ERT 100 M i D (użyczający Arcus & Romet Group Sp z o.o.)
Maxim MC 010 (użyczający Biuro Ekonomiczno-Handlowe Jan Zasada Sp. z o.o.)

Pojazdy elektryczne mają ułatwić pracę listonoszy. Testowane obecnie pojazdy posłużą w szczególności do przewozu listów i mniejszych przesyłek paczkowych. Poczta Polska nie wyklucza, że w przyszłości zdecyduje się na ich zakup.

Jak powiedział członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel:
„Poczta Polska prowadzi projekt „Elektromobilność”, by jak najlepiej być przygotowanym do wprowadzenia „Stref Czystego Transportu”. Liczymy nie tylko na oszczędności, ale także na to, że spółka będzie postrzegana jako dbająca o lokalne społeczności i zainteresowana pozytywnym wpływem na środowisko poprzez ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. Jednocześnie bardzo zależy nam na poprawie komfortu pracy pocztowców, dlatego testujemy użyteczność pojazdów w codziennej pracy listonoszy i kurierów”.

Rozpoczynające się testy to kolejny etap realizowanego przez spółkę projektu „Elektromobilność”. W kwietniu Poczta Polska rozpoczęła testy pojazdów elektrycznych do 800 kg ładowności. Brało w nich udział 15 modeli kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych.

Każdy z testujących kierowców po zakończeniu kilkudniowego okresu użytkowania wypełniał ankietę, w której miał możliwość dokonania oceny pojazdu. Oceniano m.in. poszczególne parametry techniczno-użytkowe (przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy itp.). Kierowcy mieli też możliwość sporządzenia krótkiego opisu przebiegu testu i ogólnej charakterystyki pojazdu. Wyniki ankiet pokazały, że w przeważającej liczbie użytkownicy wyżej oceniają pojazdy, które znają i do których budowy (poziomu ergonomii, rozmieszczenia wskaźników, wydajności układu chłodzenia/klimatyzacji) zdążyli się przyzwyczaić.

Jednocześnie, wysokie oceny znajdowały niszowe rozwiązania typu zamykanie przestrzeni bagażowej roletą, czy dostęp do części bagażowej poprzez trzy niezależne drzwi. Doceniono także zabudowę kontenerową (brak nadkoli), czy zwrotność najmniejszego z testowanych pojazdów. W sumie podczas testów pocztowcy przejechali ponad 21 000 km, a zsumowana liczba dni wyniosła 785.

Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za logistykę i infrastrukturę, powiedział:
„Dzięki testom sprawdziliśmy, które pojazdy elektryczne o ładowności do 800 kg i jakie ich parametry techniczno-użytkowe są szczególnie przydatne w działalności operacyjnej naszej firmy. W przyszłym roku rozpoczniemy pozyskiwanie elektrycznych aut. Pierwsze pojazdy, które mają znaleźć się we flocie Poczty Polskiej będą o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t”.

Poczta Polska testowała również stacje ładowania, szczególnie pod kątem wymagań eksploatacyjnych i wygody obsługi.

media.poczta-polska.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA