UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W ramach realizacji największego w Polsce kontraktu na zakup autobusów elektrycznych, Solaris rozpoczął dostawy pojazdów do Warszawy. Łącznie do stolicy trafi 130 przegubowych Urbino 18 electric. Pierwszy z nich obsługuje trasę 503 (Konwiktorska – Natolin).

Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A., powiedział:
“To wielki krok dla mieszkańców Warszawy ku poprawie jakości powietrza w stolicy. To również doskonały przykład zarządzania nowoczesną komunikacją miejską i transformacji transportu miejskiego na zrównoważony. Mieszkańcy Warszawy będą mogli korzystać z udogodnień związanych z włączeniem do taboru MZA wszystkich 130 elektryków jeszcze w tym roku”.

Każdy Urbiono 18 electric jest w stanie zabrać na pokład 133 osób. Pojazdy zostały wyposażone w baterie typu Solaris High Power. Jak informuje producent z Bolechowa, akumulatory charakteryzują się długim czasem życia, dużą liczbą cykli ładowania i zostały przystosowane do szybkiego uzupełniania energii. Podobne rozwiązania bateryjne Solaris zastosował m.in. w autobusach elektrycznych jeżdżących w Brukseli czy Barcelonie.

Uzupełnianie energii w bateriach jest możliwe poprzez ładowarki zajezdniowe typu plug-in oraz za pomocą pantografów. Każdy z warszawskich przegubowych elektryków otrzymał dwa gniazda ładowania: nad prawym przednim nadkolem oraz za ostatnimi drzwiami, zaś pantograf zamontowano  na dachu pojazdu.

“Zakup 130 elektrycznych autobusów przegubowych marki Solaris jest dla nas wielkim wydarzeniem. Dzięki tej i innym naszym inwestycjom taborowym będziemy mogli szczycić się już wkrótce niemal 500 pojazdami zeroemisyjnymi i niskoemisyjnymi. To jeden z najlepszych wyników w Europie i bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Warszawy” – podkreślił Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o.

Na przestrzeni 24 lat Solaris dostarczył do Warszawy ponad 1100 pojazdów, w tym 21 napędzanych energią elektryczną. Zgodnie z założeniami stołecznego MZA, do roku 2022 jedną trzecią warszawskiego taboru będą stanowiły autobusy z napędem alternatywnym: elektrycznym, hybrydowym oraz gazowym.

 

solarisbus.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY