Według informacji brytyjskiego Autocar, pierwsze w pełni elektryczne Volvo zostanie oparte na koncepcyjnym modelu 40.2 (na zdjęciach), który został zaprezentowany w 2016 r.
Nowy pojazd otrzyma nadwozie typu hatchback i pojawi się na rynku w 2019 r. Samochód będzie modelem nieposiadającym spalinowego odpowiednika. W porównaniu do 40.2, wersja seryjna zostanie nieznacznie zmodyfikowana w zakresie stylistyki nadwozia. Samochód otrzyma nową platformę, nazwaną Compact Modular Architecture (CMA). Według słów, szefa działu badań i rozwoju Volvo, Henrika Greena, pojazd, w zależności od wersji, ma zapewniać zasięg ok. 500 km na jednym ładowaniu. Volvo rozwija obecnie technologię, która w założeniach umożliwi realizację tych zapowiedzi.
Drugim w kolejności, całkowicie elektrycznym modelem szwedzkiego producenta będzie XC40, który wcześniej trafi do salonów w odmianach spalinowych.
Volvo jest własnością chińskiego koncernu Geeley, podobnie jak marka Polestar, która w przyszłości ma oferować wyłącznie pojazdy z napędem elektrycznym. Produkcja pierwszego z nich – hybrydy plug-in nazwanej Polestar 1 – rozpocznie się w 2019 r.
Docelowo, każdy model Volvo, który ukaże się na rynku po 2019 r., zostanie zelektryfikowany. Podobne plany ogłosiły m.in. Jaguar Land Rover, Volkswagen, Mercedes i Mazda.
autocar.co.uk, media.volvocars.com, materiały własne