UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Panasonic poinformował, że w ciągu kolejnych dwóch lub trzech lat obniży o połowę ilość kobaltu stosowaną w bateriach litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych. Japoński koncern chce znacząco zredukować w ten sposób koszty produkcji.

Jak powiedział Yoshio Ito, odpowiadający za dział motoryzacyjny w Panasonic: “Na poziomie badań i rozwoju już opracowaliśmy takie baterie. Ale zanim rozpoczniemy ich masową produkcję musimy przejść przez różne etapy testów”.

Panasonic, będący dostawcą baterii m.in. do pojazdów elektrycznych Tesli, zapowiedział wcześniej, że zamierza zaprojektować akumulatory, które w ogóle nie wykorzystują kobaltu, jednak nie ujawnił planowanej daty wprowadzenia ich do produkcji. Japoński koncern stara się stopniowo redukować ilość tego metalu w swoich bateriach. M.in. o 10% obniżył wykorzystanie kobaltu w katodzie niklowo-kobaltowo-aluminiowej.

Producenci baterii z całego świata dążą do ograniczenia zawartości kobaltu w wytwarzanych akumulatorach. Wraz z rozwojem elektromobilności ceny tego metalu systematycznie pną się w górę, a wielu analityków prognozuje, że w związku z popularyzacją EV na rynku mogą wystąpić niedobory kobaltu.  Według analityków z S&P Global Market Intelligence, poziom produkcji tego metalu na świecie wzrośnie do 219 000 ton w 2022 r. ze 122 000 ton w 2016 r.

 

europe.autonews.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY